معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: بیش از ۲۲۰ نوع خدمت اجتماعی،فردی، خانوادگی و معیشتی به بیش از ۴۰۰ نفر بیمار « اچ آی وی » مثبت در اصفهان ارائه شده است.
کد خبر: ۱۱۴۱۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱ 03 December 2023

سمیه کریمی گفت: اول دسامبر،روز جهانی ایدز و شعار امسال ارتقای خدمات تشخیص و درمان « اچ آی وی » با مشارکت اجتماعی است که بهزیستی استان اصفهان ۲۲۰ نوع خدمت شامل کمک هزینه خدمات دارویی، دندان پزشکی، معیشتی شامل کمک به خرید وسایل مدرسه فرزندان،مشاوره و مددکاری،رفع مشکلات زندگی فردی را در ۶ ماه گذشته به ۴۰۰ بیمار« اچ آی وی » مثبت ارائه داده است.

وی افزود: آموزش‌های غلط و نوع راه‌های انتقال بیماری، منجر شده است تا انگ مرتبط با اعتیاد و روابط جنسی با بیماری« اچ آی وی »عجین شود و از طرفی تنها عامل وحشت مردم از فرد مبتلا به « اچ آی وی »، دانش ناکافی است.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد:مردم از فردی می‌ترسند که هیچ خطری نمی‌تواند برای آنها و جامعه آنها داشته باشد و این موجب می‌شود فرد مبتلا برای مراقبت و درمان اقدام نکند زیرا همین قضاوت عمومی درمورد آنان وحشتی به همراه دارد که صدها برابر بیش از هر بیماری مهلک می‌تواند زندگی آنان را تحت تاثیر قرار دهد.

وی ادامه داد: این وحشت آنقدر زیاد است که خیلی وقت‌ها برای آنکه رازشان برملا نشود حاضر نیستند برای درمان و مراقبت مراجعه کنند و به این ترتیب زنجیره انتقال بیماری ادامه می‌یابد.

کریمی بیان کرد: بر همین اساس علاوه بر اینکه افراد به بیماری‌های عفونی مبتلا نخواهندشد، بیماری« اچ آی وی » را به سایر افراد هم انتقال نخواهند داد و می‌توانند ازدواج کنند و همسر آنها تنها با یک اقدام ساده‌ی استفاده از «کاندوم» به بیماری مبتلا نشده و زنجیره انتقال بیماری به افراد دیگر جامعه قطع خواهدشد.

وی یادآور شد: زنجیره انتقال بیماری از مادر به کودک نیز تنها با مصرف چند دارو قطع می‌شود و فرزند آنها مبتلا نخواهدشد.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: اگر انگ ز بیماری وجود نداشته باشد افراد مبتلا تحت مراقبت و درمان قرار می‌گیرند و زندگی عادی مانند دیگر افراد جامعه خواهند داشت و بیماری افراد مبتلا تحت کنترل خواهد آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار