دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس دانش‌آموز با موضوع آماده در روز‌های سخت در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۴۱۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵ 06 December 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، معاون دانش آموزی و پیش دبستانی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: طرح دادرس امسال در قالب ۹ هزار دوره در ۸ هزار کانون دانش آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر سراسر کشور برای ارتقای آمادگی آن‌ها برای روز‌های سخت تدارک دیده شده است.
ایمانی در حاشیه دوره باز آموزی مربیان طرح دادرس در گچساران به حادثه خیز بودن کشور اشاره کرد و افزود: قرار گرفتن ۹۰ درصد مساحت کشور روی گسل زلزله، قرار گرفتن ۶۰۰ هزار شهر در خطر سیلاب ضرورت افزایش آمادگی برابر حوادت را دو چندان کرده است.
وی ادامه داد: تربیت دانش آموزانی آماده برای روز‌های سخت در برابر حوادث از مهمترین اهداف این طرح است.
معاون دانش آموزی و پیش دبستانی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه این طرح با همکاری آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر برگزار می‌شود افزود: دانش آموزان پس از پایان دوره در مرحله شهرستانی، استانی، منطقه‌ای و کشوری با هم رقابت می‌کنند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت: این طرح سال گذشته در ۹۰ مدرسه متوسطه دوره اول دخترانه وپسرانه استان اجرا شد و امسال این تعداد به ۱۰۰ مدرسه افزایش یافت.
فلاحتی دوست افزود: ۱۴۰ مربی جمعیت هلال احمر با حضور در مدارس تعیین شده کار آموزش دانش آموزان را انجام می‌دهند.
وی ادامه داد: در طرح دادرس به دانش آموزان در زمینه پناهگیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، پانسمان، اتل بندی و پانسمان، حمل مصدوم، تریاژ، اطفاء حریق و چادر زنی آموزش می‌بینند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار