دبیر کل سازمان ملل شامگاه چهارشنبه در نامه‌ای بی‌سابقه به شورای امنیت هشدار داد که اوضاع در غزه، صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۱۱۴۲۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲ 07 December 2023

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل شامگاه چهارشنبه نامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل درباره اوضاع غزه ارسال کرد. وی این نامه را بر اساس ماده 99 منشور سازمان ملل که در خصوص تهدیدات صلح جهانی است، منتشر کرده است.

دبیر کل سازمان ملل در این نامه هشدار داده است: «اوضاع در غزه، صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند و جامعه بین‌الملل باید از نفوذ خود برای پایان دادن به این بحران استفاده کند».

گوترش از اعضای شورای امنیت سازمان ملل خواست تا با اعمال فشار از ایجاد بحران انسانی جلوگیری کرده و خواستار ایجاد آتش‌بس بشردوستانه در نوار غزه شد.

پیش از این نیز «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن روز چهارشنبه گفت اقداماتی که اسرائیل در حال ارتکاب آن بوده، کشتار جمعی یک ملت است.

وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، افزود: «نمی‌توان سکوت جامعه بین‌المللی که حملات وحشیانه اسرائیل را لاپوشانی می‌کند، قبول کرد».

دفتر اطلاع‌رسانی دولت در غزه پیشتر اعلام کرده بود که ارتش رژیم صهیونیستی از زمان پایان یافتن آتش‌بس در غزه مرتکب ۷۷ مورد جنایت و کشتار علیه فلسطینیان شده است که در نتیجه آن ۱۲۴۰ نفر به شهادت رسیدند و شمار شهدا نیز به ۱۶ هزار و ۲۴۸ نفر افزایش یافت.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد و برای مدتی برق و سوخت را به روی مردم غزه قطع کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار