در اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد
شاهینی : اسناد پایه توسعه استان و مدل توسعه پایدار این استان تدوین و به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارائه شده است.
کد خبر: ۱۱۴۲۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵ 07 December 2023

مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی، فناوری و فن‌بازار استان کهگیلویه و بویراحمد عصر روز چهارشنبه با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، معاون عمرانی استاندار، روسای دانشگاه و سایر مدیران دستگاه اجرایی استان در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در این مراسم با تبریک هفته پژوهش به فعالان این عرصه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه علم و دانش به ویژه دانشمند شهید محسن فخری زاده، حضور در جمع دانشگاهیان و جوامع علمی را همواره برای خود امید بخش دانسته و اظهار داشت: در دنیای امروز نسبت به دهه‌های اخیر پژوهش و فناوری به عنوان اساس دانش محسوب می‌شود و حصول دانش نیز در سایه انجام پژوهش، امکانپذیر است
شاهینی در آیین اختتامیه نمایشگاه هفته پژوهش اظهار داشت: اسناد پایه توسعه استان و مدل توسعه پایدار این استان تدوین و به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارائه شده است..
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت، کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های خوبی دارد که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد اگرچه فناوری‌های سخت بسیار حائز اهمیت است، اما نباید از توسعه فناوری‌های نرم غافل شد و لازم است به فناوری توجه ویژه‌ای داشته باشیم و برای توسعه آن برنامه‌ریزی کنیم.
شاهینی، کهگیلویه و بویراحمد را نیازمند توسعه فناورانه دانست و گفت: استفاده از فناوری‌های نوین و دانش بنیان نقش مهمی در افزایش تولید واحد‌های اقتصادی و صنعتی استان خواهد داشت.
وی کشاورزی را پایه اصلی توسعه اقتصادی استان دانست و گفت: با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان تولید محصولات در حوزه کشاورزی می‌تواند چندین برابر افزایش یابد.
شاهینی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت آبی این استان تاکنون از این پتانسیل برای تولید برق به نحو مطلوب باید استفاده شود.
وی بر یکپارچه سازی ظرفیت‌های استان تاکید و گفت: فناوری‌های نوین در استان باید حمایت بیشتری شوند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تاکید کرد: کهگیلویه وبویراحمد زمانی می‌تواند در توسعه پایدار کشور نقش پایدار داشته باشد که در تولید به صورت مستمر از فناوری‌های نوین استفاده کند
وی اظهار کرد: با رویکرد فناورانه نوین روند توسعه شتاب بیشتری خواهد گرفت.
در هفته پژوهش سال گذشته استان ۶۰ شرکت فناور در نمایشگاه حضور داشتند و با توجه به افزایش این شرکت ها، امسال حدود ۱۰۰ مرکز وشرکت فناور در نمایشگاه شرکت کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار