محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی از غرفه شرکت فرادانه در نمایشگاه صنعت شیلات خاورمیانه که در تهران برگزار شده است بازدید کرد.
کد خبر: ۱۱۴۲۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶ 08 December 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی عصر امروز از غرفه شرکت فرادانه در نمایشگاه صنعت شیلات خاورمیانه که در تهران برگزار شده است بازدید کرد.

نیکبخت در حاشیه این بازدید گفت: ممنوعیت صادرات مورد پذیرش ما نیست و راهبرد اصلی وزارت جهاد کشاورزی این است که مانع صادرات نشویم تا تولید جریان پیدا کند.

فرود یدالهی مدیر هلدینگ فرادانه در حاشیه بازدید وزیر جهاد کشاورزی از غرفه این شرکت در نمایشگاه صنعت شیلات خاورمیانه ایفکس ۲۰۲۳، گفت: فرادانه بزرگترین هلدینگ آبزیان کشور است که ۸۰ درصد خوراک آبزیان را تولید می‌کند و با تولید خوراک میگو نیز ایران را از واردات این محصول بی‌نیاز کرده است.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ هزار تن از ۱۵۰ هزار تن تولید ماهیان سردابی کشور در هلدینگ فرادانه انجام می‌شود، تصریح کرد: این شرکت تمام زنجیره‌های ارزش از تکثیر تا حمل و نقل را ایجاد کرده است.

یداللهی اضافه کرد: هلدینگ فرادانه دارای هفت شرکت تولید پودر ماهی است که ۷۳ درصد پودر ماهی مورد نیاز کشور را تولید می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هلدینگ فرادانه ظرفیت صادرات سالانه ۶۰ هزار تن خوراک آبزیان را دارد، اظهار داشت: صادرات، نَفَس صنعت است، اما مشکلات زیادی وجود دارد با این حال پودر ماهی تولید شده این شرکت به کشور‌های عراق، ارمنستان، تاجیکستان، لبنان، قرقیزستان و روسیه صادر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار