در این مجموعه جدید با عوض کردن تایپ تلاش شده که غلط های چاپی پیشین در این کتابها تصحیح شود و ضمن اینکه کاغذ ان از 70گرمی به 80 گرمی ارتقا یافته است .
کد خبر: ۱۱۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۷ 08 March 2015
به گزارش تابناک فارس به نقل از ایرنا؛مدیر انتشارات بین المللی نوید شیراز گفت : مجموع آثار استاد محمد بهمن بیگی شامل ˈ اگر قره قاج نبودˈ ،ˈ بخارای من ایل من ˈ، به اجاقت قسم ˈ ، ˈطلای شهامت ˈ وˈ عرف و عادت در عشایر فارس است .
در این مجموعه جدید با عوض کردن تایپ تلاش شده که غلط های چاپی پیشین در این کتابها تصحیح شود و ضمن اینکه کاغذ ان از 70گرمی به 80 گرمی ارتقا یافته است .
زنده یاد محمد بهمن بیگی بنیانگذار آموزش عشایر در ایران و از ایل قشقایی در شهرستان فیروزآباد استان فارس بود، کارش را از سال 1331 به تنهایی آغاز کرد و در طول 28 سال مدیریت بر اداره آموزش عشایر ایران بیش از 10 هزار معلم را تربیت کرد.
وی موسسات مختلف مانند دبیرستان شبانه روزی عشایری شیراز، مرکز آموزش فنی و حرفه ای عشایر دختران و پسران، موسسه تربیت مامای عشایر و مرکز تربیت روستا پزشک و دامپزشک را بنیان گذاشت.
بهمن بیگی توانست نخستین جایزه فرهنگی یونسکو را در سال 1353 به دلیل پیکار با بیسوادی دریافت کند.
شاگردان و علاقمندان به محمد بهمن بیگی بیش از دهها کتاب ، مستند و فیلم از ایشان نوشته و یا تهیه کرده اند که در بازار نشر انتشار یافته و یا از طریق سیمای جمهوری اسلامی در چندین نوبت پخش شده است .
همچنین بخش هایی از تالیفات پنجگانه استاد محمد بهمن بیگی پدر تعلیمات عشایر ایران که توسط فرزندش الله وردی بهمن بیگی گردآوری و به زبان انگلیسی ترجمه شده با عنوانˈ The Story Of Lucky Mad Nomadˈ منتشر و بر روی شبکه جهانی اینترنت قرار گرفته است .
براساس این گزارش هر ساله در روز معلم دوستداران و دانش آموختگان مدارس عشایری به صورت خودجوش ضمن حضور بر روی آرامگاه ایشان ،آیین نکوداشتی را به پاس زحمات این معلم بزرگ و تلاشگر برگزار می کنند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار