مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: در سال ۱۴۰۱ جمعاً ۳۰ صنعت آلاینده و در ۲ فصل اول سال ۱۴۰۲ هم ۲۸ صنعت آلاینده در استان شناسایی شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۴۲۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵ 09 December 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ علیرضا محمدی اظهار کرد: کارخانه مذکور به دلیل فرسودگی و قدیمی بودن خطوط علیرغم تعمیرات سالانه متاسفانه در سنوات اخیر دارای آلودگی هوا بوده و با عنایت به عدم توجه به اخطاریه‌های صادره و همچنین عدم تمکین به قوانین زیست محیطی علاوه بر قرار گرفتن در لیست صنایع آلاینده، پرونده این کارخانه در محاکم قضایی شهرستان مفتوح است این اداره کل اقدامات قانونی لازم دراین خصوص، به عمل آورده است.

وی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱ جمعاً ۳۰ صنعت آلاینده و در ۲ فصل اول سال ۱۴۰۲ هم ۲۸ صنعت آلاینده در استان شناسایی شده‌اند.

مدیرکل محیط زیست ایلام اضافه کرد: کارخانه سیمان، پتروشیمی، پالایشگاه، شرکت‌های نفتی آذر و چنگوله و… از مهمترین صنایع آلاینده استان هستند.

محمدی تصریح کرد: بر اساس ماده ۲۷ مالیات ارزش افزوده یک درصد از فروش این صنایع آلاینده به عنوان جریمه از این صنایع و شرکت‌ها اخذ شده و در حوزه‌های حمل و نقل و زیرساخت‌ها و محیط زیست هزینه می‌شوند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این هرکدام از صنایع که به اخطارها توجه نداشته‌اند به دادگاه معرفی شده‌اند و انتظار داریم دستگاه قضایی جریمه‌های بازدارنده و سنگینی را برای این صنایع در نظر بگیرد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار