رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: ازمجموع ۷۴ شرکت دانش‌بنیان در این دانشگاه،۶ شرکت در حوزه تخصصی نفت و گاز فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۴۲۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸ 09 December 2023

به گزارش تابناک بوشهر، نشست مشترک مسوولان دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان‌های بوشهر و فارس با مدیران پتروشیمی‌های مستقر در منطقه عسلویه با حضور سروری مجد قائم مقام ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در راستای رویداد ملی عصر امید عسلویه به منظور پیشبرد اهداف و اجرایی کردن تفاهم‌های منعقدشده و اجرایی کردن برنامه‌های جدید برگزار شد.

محمدرضا قائدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در این نشست اظهار داشت: در مرکز رشد این دانشگاه استادان متخصص و بسیار موفقی در ۷۴ شرکت دانش‌بنیان فعال هستند که از مجموع این شرکت‌ها ۶ شرکت دانش‌بنیان در حوزه تخصصی نفت و گاز و در زمینه پساب فاضلاب و حوزه عایق‌هایی که مورد نیاز صنعت پالایشگاهی و پتروشیمی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه استان فارس همجوار استان بوشهر است، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با ظرفیت ۵۰۰ عضو هیئت علمی آمادگی کامل دارد تا در کنار دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر به‌عنوان یک مجموعه شبکه‌ای در کشور، قرار بگیرد و تعامل سازنده به‌عنوان مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی با صنایع نفت، گاز و پتروشیمی پارس جنوبی برقرار کند.

قائدی عنوان کرد: پیشنهاد داریم با توجه به ظرفیتی که استان فارس در مقاطع مختلف اعم از کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های مختلف دارد بتواند مانند مدل واحد کیش، پردیس دانشگاهی در عسلویه راه‌اندازی کند.

لزوم راه‌اندازی رشته‌های تخصصی و مهارتی در جوار صنعت

سعید رازقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: در این استان به‌وضوح می‌بینیم ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه دانشگاه و ارتباط با صنعت وجود دارد و در همین راستا باید فضایی ایجاد کرد که این موارد به بالفعل تبدیل شود این فرآیند و این هماهنگی چیزی جز برد برد برای صنعت و دانشگاه نخواهد بود.

وی با تأکید بر راه‌اندازی رشته‌های تخصصی، مهارتی در جوار صنعت در عسلویه، بیان کرد: امیدواریم با مساعدت مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی دوره‌های توانمندسازی در جوار صنعت و دفتر مشترک دانشگاه و صنعت با حضور استادان نخبه در این شرکت راه‌اندازی شود.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار