پیکر مطهر ۷ شهید گمنام دوران دفاع مقدس، با حضور باشکوه و پرشور مردم شهرستان آبیک تشییع شد.
کد خبر: ۱۱۴۲۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷ 10 December 2023

به گزارش تابناک قزوین، مراسم تشییع پیکر هفت شهید گمنام دفاع مقدس عصر امروز از میدان سرلشکر خلبان شهید ایرج عیوضی شهر آبیک تا مسجد ولی عصر (عج) تشییع شد.

در این مراسم که قشرهای مختلف مردم اعم از زن و مرد، کودک، نوجوان، پیر و جوان، دختر و پسر و همچنین حجت‌الاسلام تقی روحانی امام جمعه شهرستان آبیک و مسوولان حضور داشتند و با آرمان‌های والای این شهیدان گرانقدر و امام راحل تجدید میثاق کردند.

ارادت مردم شهیدپرور شهرستان آبیک به شهدای گمنام به قدری بالا بود که در مراسم تشییع همه دوست داشتند دستشان به تابوت پیکر مطهر برسد و گلهای شهدا را به نیت تبرک دریافت کنند.

از سویی اشک های سوزناکی که از چشمان مردم شهرستان آبیک در مراسم تشییع جاری می‌شد گواه عشق و ایمان به شهدای گمنام بود و با هم «رفیق بی نام و نشان، به قلب زارم سر زده» و «لبیک یا حسین» را زمزمه می‌کردند.

بنابر این گزارش، مشخصات شهدای گمنام را از مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین جویا شدیم.

سرهنگ محمد امیری مقدم گفت: از هشت شهید گمنام سه شهید ۲۰ ساله، دو شهید ۲۲ ساله، یک شهید ۲۳ ساله، یک شهید ۲۴ ساله و یک شهید ۲۷ ساله هستند.

طبق اذعان وی، این شهدای گمنام در عملیات‌های مختلف شرکت کرده و به شهادت رسیده‌اند که می‌توان عملیات های کربلای یک، خیبر، کربلای چهار، کربلای ۶، بدر، مطلع الفجر، ایذایی و والفجر هشت اشاره کرد.

همچنین این شهدا در مناطق عملیاتی جزیره مجنون، خیبر، ام الرصاص، سومار ، گیلان‌غرب، زبیدات و بوارین به مقام والای شهادت نایل آمده‌اند.

مقرر شده بود تشییع هشت شهید گمنام در شهرستان آبیک برگزار شود که یک شهید به مدارس قزوین منتقل و مراسم هفت شهید گمنام در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش فارس، مراسم تدفین این شهدای گمنام قرار است در شهر قزوین، یک شهید در استانداری و یک شهید در شهرک کوثر، در بخش کوهین دو شهید در روستاهای بکندی و آقابابا، یک شهید در بخش طارم شهر سیردان، یک شهید در شهرستان بویین زهرا بخش دشتابی شهر ارداق، یک شهید در شهر الوند و یک شهید در بخش مرکزی تاکستان انجام شود.

یک شهید گمنام، ۵ روز مهمان آبیک می‌شود

سرهنگ مهدی علی زمانی فرمانده سپاه ناحیه امام صادق علیه السلام شهرستان آبیک در حاشیه‌ مراسم به خبرنگار فارس گفت: از سه شنبه ۲۱ آذر ماه شهرستان آبیک به مدت پنج روز مهمان یک شهید گمنام خواهد بود.

وی افزود: تاکنون ۲۲ برنامه در مساجد، مدارس، هیات‌های مختلف و یادواره‌های شهدای محله و ... برای این شهید گمنام در نظر گرفته شده که به اجرا درمی‌آید و استقبال از شهید و برگزاری مراسم برای این شهید گرانقدر در حال افزایش است که طبق برنامه‌ریزی، مراسم مختلف برگزار می‌شود.

این مسوول نظامی از هماهنگی و برنامه‌ریزی برای تدفین شهدای گمنام در شهرهای مختلف شهرستان از جمله زیاران و قشلاق و خاکعلی در سال آینده خبر داد و گفت: لازم است با جانمایی مناسب و مساعدت های مسوولان برای تدفین شهدای گمنام در شهرستان اقدام لازم انجام شود.

به گزارش فارس، در شهرستان آبیک خانواده‌های هشت شهید جاویدالاثر شهیدان چنگیز بهرامی زیارانی، قاسم تورنگ، جمشید شفیعی، اکبر صفی صمغ آبادی، غلامحسین فلاح، فرهاد کامران ماسوله، محمدقلی نبی لو و لطفعلی رشیدی سال‌هاست چشم انتظار فرزندانشان هستند و در فراغ فرزندانشان سوخته و ساخته اند.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار