رئیس شورای شهرسی سخت با تأیید انحلال شورای شهر سی سخت از سوی وزارت کشور گفت:بر اساس تصمیمات گرفته شده از سوی مراجع ذیصلاح و اعلام رأی به صورت شفاهی انحلال این شورا اعلام شده است.
کد خبر: ۱۱۴۲۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰ 11 December 2023

تابناک کهگیلویه  وبویراحمد ، "با گذشت چند ماه از حواشی ایجاد شده در شورای شهر سی سخت و پیگیری‌های مکرر سه عضو حاضر در شورا، بالاخره با درخواست استانداری از فرماندار شهرستان دنا جهت تعیین تکلیف دو عضو غایب در شورا، در تاریخ دوشنبه ۱۵ آبان جلسه فوق العاده‌ای با درخواست فرماندار شهرستان دنا در محل فرمانداری برگزار گردید." این آخرین خبر از وضعیت شورای شهر سیسخت پس از عدم حضور دو تن از اعضای این شورا در جلسات بوده که نهایتا و بنابر برخی اخبار غیر رسمی منجر به انحلال این شورا شده است .
بنابر اخبار منتشره در فضای مجازی و گفتگوی محمد حسینی با یک رسانه محلی ، وی ضمن تأیید انحلال شورای شهر سی سخت گفت: در حال حاضر به صورت شفاهی انحلال این شورا به اعضا اعلام شده و به صورت قانونی و کتبی مکاتبه آن ارائه نشده است.

وی با انتقاد از انحلال این شورا گفت: متنأسفانه به صورت غیرقانونی و بدون اینکه به اعضای شورا اطلاع دهند و موارد را به ما بگویند توسط شورای حل اختلاف شهرستان و ستان و ارائه برخی مستندات به مراجع وزارت کشور، انحلال این شورا از سوی وزارت کشور اعلام شده است.

رئیس شورای شهرسی سخت به چرایی انحلال این شورا اشاره کرد وگفت: با حضور اعضای شورا درجلسات تهران، جو جلسه از همان اول این بود، که انحلال شورای شهر سی سخت حتمی است.

وی از از جمله موارد انحلال این شورا را انتخاب نشدن شهردار دانست و افزود: عدم انتخاب شهردار، به خطر افتادن مسائل شهری، بی نظیمی در جلسات و استعفای دو تن از اعضای شورای شهر از جمله مواردی بوده که باعث انحلال شورا از سوی وزارت کشور شده است.

حسینی به برگزاری جلسلات شورای شهر از مرداد ماه ه صورت منظم اشاره کرد و گفت: از مرداد ماه بعد از انتخاب اعضای جدید شورا جلسلات را هر هفته برگزار و منظم برگزار کردیم که به دلیل حضور نداشتن دو تن از اعضای شورای شهرریال جلسات از رسمیت می‌افتاد و ما نمی‌توانستیم مصوبه انتخاب شهردار را اعلام وصول کنیم.

وی یکی از دلایل حضور دو تن از اعضای شورای شهر را مهاجرت یکی از اعضا به یکی استان‌های همجوار و استعفای عضو دیگر شورا عنوان کرد و افزود: مستنداتی وجود دارد که دو تن از اعضای شورا ۱۶ جلسه غایب جلسات شورا بودند و این مسائل باعث تفرقه و بی نظمی در شورای شهر شد و مسئولان شهرستانی در این زمینه هیچ گونه همکاری برای جایگزینی اعضای عدل البدل نکردند.

رئیس شورای شهر سی سخت ادامه داد: ما از همان روز‌های اول غیبت این دو عضو شورا نامه و مستندات را ارائه دادیم و طبق قانون هرکسی که بعد از شش جلسه غیبت حضور نیابد باید تغییر عضویت شود و اعضای جدید جایگزین آن شوند و که این مسوله از سوی فرمانداری صورت نگرفت و اعضای جدید جایگزین نشدند وهمین موضوعات باعث انحلال شورای شهرسی سخت شده است.

وی با بیان اینکه بدون اینکه نظرات اعضای شورای شهرسی سخت را بخواهند به صورت غیابی این پارلمان محلی را انحلال کرده اند، گفت: به صورت کتبی هنوز هیچ گونه نامه‌ای به دست ما نرسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار