معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وانت بار‌ها در بلوار‌ها و میدان‌های اصلی شهر یاسوج توقف می‌کنند و سبب مسدود شدن خیابان و ایجاد نارضایتی مردم شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۴۳۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲ 13 December 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حامد رهبر در جمع خبرنگاران ، از ساماندهی وانت بار‌ها توسط شهرداری یاسوج به دلیل ایجاد سد معبر و مزاحمت برای شهروندان و تردد خودرو‌ها خبر داد.

وی افزود: وجود وانت بار‌ها در خیابان اصلی برای تردد خودرو‌ها معضل ایجاد کرده است و سبب وقوع تصادف خودرو‌ها با یکدیگر و یا برخورد خودرو با عابر پیاده و بعضا درگیری لفظی و فیزیکی می‌شود.

رهبر بیان کرد: در راستای پیشگیری از وقوع جرم و صیانت از حقوق عامه به شهرداری تاکید شده است برای ساماندهی وانت بار‌ها اقدامات و جانمایی لازم را انجام دهد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: اخیرا نشستی با حضور ادارات دخیل در ساماندهی وانت بار‌ها در دادستانی برگزار شده و این موضوع مطرح شده است.

وی تاکید کرد: می‌طلبد شهرداری در دسترس‌ترین و سهل الوصول‌ترین مکان‌ها را برای وانت بار‌ها تا آخر ماه تعیین کند تا شهروندان به راحتی برای خرید اقدام کنند.

رهبر ادامه داد: با توجه به نارضایتی مردمی در زمینه فعالیت وانت بار‌ها در خیابان اصلی و وقوع برخی جرایم در این حوزه‌ها، شهرداری باید به وظیفه خود مبنی بر ساماندهی این قشر عمل کند و برای همیشه این معضل رفع شود.

به گزارش ایرنا، وضعیت و استقرار وانت بار‌ها در ورودی شهر یاسوج ناخوشایند و غیر قابل تحمل بوده و باید هر چه سریع‌تر ساماندهی شوند.

شهرداری مسئول ساماندهی این دسته از وانت بارهاست و طبق آخرین آمار‌های شهرداری یاسوج، تاکنون ۸۰۰ وانت میوه فروش شناسایی شده است.

جمعیت شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در ۱۰ سال اخیر از مرز ۲۵۰ هزار نفر گذشته است و با شلوغی شهر و گسترش حاشیه نشینی ترافیک شهری افزایش یافته که با حضور وانت بار‌ها در معابر عمومی بر مشکل ترافیک شهر یاسوج افزوده می‌شود.

ساماندهی وانت بار‌های میوه فروش و برخی مواد غذایی در شهر یاسوج نیازمند مدیریت جدی و اقدام اساسی به خصوص شهرداری است.

اگر چه شهرداری مسوؤل ساماندهی این دسته از وانت بار‌ها است، اما لازم است شهروندان با رعایت حقوق یکدیگر از هرگونه اقدام ناامنی و ناآرامی پرهیز کنند.

برخی از صاحبان وانت بار‌ها بی‌توجه به ایجاد ترافیک و سد معبر، اقدام به پارک و فروش میوه، تره بار و دیگر مواد غذایی در حاشیه خیابان‌ها و حتی پیاده رو‌ها می‌کنند که احتمال وقوع حوادث ناشی از رانندگی را بالا می‌برد این افراد باید تابع قانون بوده و نظم و آرامش دیگر شهروندان و مغازه داران را برهم نزنند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
با سلام زور هیچ کس به اینها نمی رسه هرطوری بخواهند می ایستند هرروز مسولین از کنار اینها رد می شوند وهیچ اقدام بازدارنده‌ای انجام نمی دهند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار