فرماندار کرمانشاه گفت که وجود اختلاف بین اعضای شورای شهر و به تبع آن فقدان نظارت کافی بر عملکرد شهرداری لطمات زیادی به این شهر زده است بطوریکه اکنون "ناکارآمدی مدیریت شهری در جای جای شهر کرمانشاه مشهود است".
کد خبر: ۱۱۴۳۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱ 16 December 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه، به نقل از ایرنا محمدرضا آمویی در نشستی با جمعی از فعالان اجتماعی و رسانه افزود: مسائل زیادی در حوزه مدیریت شهری کرمانشاه مطرح است و عملکرد شورای شهر "زیر ضعیف" است؛ ایرادهایی به شورا وارد است که عمده ترین آن سه موضوع فقدان نظارت بر عملکرد شهرداری، دخالت در حوزه اجرا و عزل و نصب ها (مدیران شهرداری) و تخلفات اعضاء است.

وی با بیان اینکه شورای شهر کرمانشاه مدتی است وظایف قانونی خود را انجام نمی دهد و حقوق پرسنل و کارگران شهرداری هم معطل مانده است، افزود: حق یک هزار و ۷۰۰ خانواده (کارکنان شهرداری) در گرو تصمیم اعضای شورای شهر کرمانشاه است که از تعیین و تکلیف آن سر باز می زدند و در نهایت مدتی است که حقوق این عزیزان با امضای فرماندار پرداخت می شود.

فرماندار کرمانشاه با یادآوری اینکه بسیاری از تصمیمات، طرحها و لوایح حوزه مدیریت شهری کرمانشاه به دلیل برگزار نشدن جلسات شورا معطل مانده است، گفت: تعیین نرخ سرویس مدارس یکی دیگر از وظایف قانونی شورای شهر است که به دلیل تعیین تکلیف نشدن با امضای فرماندار اجرایی شد.

آمویی با تصریح بر اینکه در شورای شهر کرمانشاه منافع شخصی بر منافع جمعی و مردم ارجحیت دارد، افزود: اگر فرمانداری به برخی موضوعات معطل مانده شهری کرمانشاه ورود نمی کرد تبعات و مسائل اجتماعی بیشتری را شاهد بودیم.

وی با طرح برخی مسائل و مشکلات در این حوزه و اشاره تلویحی به قصور شهردار کرمانشاه گفت: شرکت بازیافت تبدیل به حیاط خلوت شورای شهر و شهرداری شده است؛ براساس آنچه که شهرداری کرمانشاه می گوید برای هر یک هزار نفر جمعیت باید یک نیروی خدماتی وجود داشته باشد اما باوجود همه نیروهایی که اخیرا بازنشست شدند هنوز ۲ هزار نفر در ستاد شهرداری کار می کنند چراکه با فشار اعضای شورای شهر (به شهرداری) عده ای در قالب استخدام در شرکت بازیافت استخدام شده اما اکنون پشت میزنشین شده اند. 

وی با تصریح بر اینکه وظیفه شورای شهر نظارت و قانون گذاری است، گفت: (به دلیل کم کاری و تخلف) از ابتدای شروع به فعالیت شورای شهر کرمانشاه در این دوره ۱۰ نوبت پرونده آنها به هیات حل اختلاف ارسال شده است و سه بار هم در شورای تامین استان طرح موضوع شده است؛ هشدارهای لازم جهت معطل نماندن خدمات مورد نیاز مردم به آنها داده شد؛ حتی برخی از آنها تعهد جبران دادند اما واقعیت این است که عملکرد شورا بسیار ضعیف بوده است.

فرماندار گفت: همه تلاش اعضای شورای شهر کرمانشاه استخدام افراد مدنظر خودشان است و ما در راستای صیانت از حقوق مردم جلو جذب های رانتی را گرفتیم اما از مسیرهای مختلفی ۴۰۰ نفر نیرو وارد شهرداری کردند.

آمویی با بیان اینکه شورای شهر کرمانشاه از ۱۹ جلسه رسمی و فوق العاده خود فقط پنج جلسه را در سال سوم فعالیتش برگزار کرده است، گفت: به دلیل تخلفات مکرر اعضای شورای شهر، هیات حل اختلاف سه عضو شورا را سلب عضویت کرد اما آنها تخلفات خود را پذیرفته و با درخواست کتبی جبران خواستار تجدیدنظر در این خصوص شدند.

وی در پاسخ به اینکه با این حجم از مسائل و مشکلات چرا شورای شهر کرمانشاه تاکنون منحل نشده است؟ گفت: تلاش مدیران ذیربط استان حل مسائل در مسیری منطقی و جلوگیری از تبعات و مشکلات بیشتر و احترام به رای مردم بوده است اما همه اینها دلیل نمی شود که در مقابل کم کاری یا تخلف سکوت کرد.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی اعضای شورای شهر کرمانشاه معتقدند باید با آن دسته از اعضای متخلف شورا برخورد کرد نه اینکه تمام این مجموعه زیر سوال قرار گرفته یا در معرض انحلال قرار گیرند، اظهار کرد: تمام اعضای شورای شهر کرمانشاه تاکنون قصور یا تخلف به تناسب کمتر یا بیشتر داشته اند و البته ادامه این روند تحمل نخواهد شد.

کلانشهر کرمانشاه به عنوان مهم‌ترین شهر در منطقهٔ مرکزی غرب کشور و بزرگ‌ترین شهر کُردنشین ایران جمعیتی افزون بر یک میلیون نفر دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار