رئیس اداره حفاظت محیط زیست قیروکارزین از کشف و ضبط ۴ قبضه سلاح مجاز و غیر مجاز از شکارچیان حرفه‌ای این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۴۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷ 19 December 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: عباس قائدی گفت: از این شکارچیان دو عدد سلاح پنج تیر گلوله زنی برنو به همراه یک عدد قطار کمری حاوی دو عدد فشنگ مربوطه، یک عدد سلاح پنج تیر پران غیرمجاز، یک عدد سلاح بادی غیر مجاز دوربین‌دار، یک عدد کپسول تفنگ بادی غیر مجاز پی سی پی و یک عدد دوربین چشمی روسی کشف شد.

او بیان کرد: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قیر و کارزین این سلاح‌ها را به همراه اجزا و گوشت قوچ وحشی از متخلفان کشف و ضبط کرده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیر و کارزین با اشاره به حساسیت محیط زیست در این شهرستان و آسیب‌پذیری آن خواستار برخورد قاطع و جدی با متخلفان شد.

قائدی در ادامه با اشاره به اینکه برآیند حیات وحش در زیستگاه‌های ما و تغییر نگرش از همزیستی به دشمنی و حذف حیوانات مبین این است که در دهه آینده خبری از جمعیت آنان در زمین نخواهد بود، افزود: در این صورت زندگی انسان هم با مخاطرات زیادی مواجه می‌شود، مرگ ناگواری که به اعتقاد کارشناسان باید برای رفع آن تدابیری اصولی اندیشید.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیر و کارزین اظهار کرد: هیاهوی زندگی ماشینی امروزی بسیاری از مفاهیم را از یاد انسان برده است، انسان این نکته را فراموش کرده است که او نمی‌تواند بدون طبیعت زندگی کند. عدم توجه به این موضوع، طی دهه‌ها حکمرانی ظالمانه انسان بر کره زمین را افزایش داده و تخریب محیط زیست و از بین رفتن داشته‌های طبیعی ارزشمند و حیات وحش را رقم زده است.

برچسب ها: کشف ، سلاح ، قیروکارزین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار