رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان عنوان کرد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵۴ هزار تن کیوی به ارزش اقتصادی ۳۲ میلیون دلار توسط باغداران گیلانی به خارج از کشور صادر شده است.
کد خبر: ۱۱۴۴۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱ 20 December 2023

صالح محمدی امروز، ۲۹ آذرماه در گفت وگو با خبرنگارتابناک گیلان، با اشاره به اینکه صادرات کیوی در استان گیلان از مرز آستارا انجام می‌شود، گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵۴ هزار تن کیوی به ارزش اقتصادی ۳۲ میلیون دلار توسط باغداران گیلانی به خارج از کشور صادر شده است.

وی افزود: ۸۱۲۰ باغدار کیوی در گیلان مشغول به فعالیت بوده و به طور متوسط ۲۱۵ هزار تن محصول کیوی توسط این باغداران تولید شده و ۷۵ درصد کیوی تولید شده به کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، بلاروس، استونی، گرجستان، اوکراین و تاجیکستان صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ادامه داد: در سطح شهرستان مرزی آستارا ۱۱ سردخانه نگهداری انواع محصولات کشاورزی از جمله کیوی با ظرفیت ۲۴ هزار و ۸۰۰ تن فعال است.

محمدی با اشاره به توافقات انجام شده در سفر به کشور روسیه و جمهوری داغستان در مورد بندر ماخاچ قلعه، تصریح کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت کشتیرانی این بندر و توافق بر کاهش تشریفات گمرکی به خصوص در محصولات کشاورزی می‌تواند کمک بزرگی به رونق صادرات محصولی مانند کیوی داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار