استاندار یزد با تاکید بر اینکه قیمت گوشت مرغ در تمام شهرستان‌های یزد باید یکسان باشد، گفت: چند قیمتی کالاها در استان یزد هیچ توجیهی ندارد.
کد خبر: ۱۱۴۴۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲ 22 December 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، مهران فاطمی، در نشست تنظیم بازار استان یزد  با اشاره به اینکه وضعیت بازار به ویژه در ارتباط با کالاهای اساسی باید به صورت منظم مورد بررسی قرار گیرد، اظهار داشت: به هیچ عنوان نباید در بازار شاهد گران فروشی و یا تخلف باشیم.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های مربوطه باید نسبت به این موضوع حساسیت لازم و کافی را داشته باشند گفت: لازم است که وضعیت بازار به صورت روزانه مورد بررسی و رصد قرار گرفته و با تخلفات برخورد قاطع انجام شود.

استاندار یزد به تفاوت قیمت گوشت مرغ در شهرستان‌های مختلف یزد اشاره کرد و گفت: اصلا معنی نمی‌دهد که گوشت مرغ در هر شهرستان قیمت متفاوتی نسبت به دیگر نقاط داشته باشد.

فاطمی تصریح کرد: اینکه گوشت مرغ در شهرستان خاتم 96 هزار تومان و در شهرستان مروست که به لحاظ بعد مسافت نزدیک یکدیگر هستند 95 هزار تومان باشد هیچ توجیهی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: یا این عدد که اعلام شده غیرواقعی است که در این صورت باید اعلام شود و قیمت بازار هر دو شهرستان هم به صورت رسمی اعلام گردد اما اگر این رقم واقعی هست پس مسئولان این شهرستان‌ها چه کار می‌کنند.

استاندار یزد ادامه داد: تفاوت این دو شهرستان نسبت به میبد هم بسیار زیاد است و الان در شهرستان میبد قیمت گوشت مرغ کیلویی 88 هزار تومان است و این بسیار عجیب است که در شهرستان‌های خاتم و مروست قیمت 96 و 95 هزار تومان، در میبد 88 هزار تومان و در شهرستان مهریز قیمت گوشت مرغ به 93 هزار تومان برسد.

فاطمی گفت: بهاباد که از خاتم و مروست بسیار دورتر است قیمت گوشت مرغ پایین‌تر از خاتم و مروست و در حد 91 هزار تومان است و این نشان دهنده وجود یک ناهماهنگی و مشکل در این حوزه است.

وی ادامه داد: این تفاوت‌ قیمت‌ها در یزد اصلا توجیهی ندارد و اثبات می‌کند که اتفاقاتی در این بخش در حال رخ دادن است که حتما باید مدیریت شود و مسئولان نسبت به سامان دادن این وضعیت هرچه سریع‌تر باید اقدام لازم را انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار