رئیس پست‌ بانک چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در کشور ۶ هزار باجه روستایی وجود دارد، گفت: از این تعداد ۱۱۰ باجه روستایی در استان و پنج شعبه در شهرهای شهرکرد، بروجن، لردگان، اردل و فارسان فعال است.
کد خبر: ۱۱۴۴۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰ 22 December 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، علیرضا شجاعی با اشاره به هدف تاسیس پست بانک، گفت: دولت در دهه ۷۰ با هدف ایجاد عدالت برای ارائه خدمات‌رسانی پولی و بانکی به روستا‌ها این بانک را تاسیس کرد.

رئیس پست بانک چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در کشور ۶ هزار باجه روستایی وجود دارد که از مجموع این تعداد ۱۱۰ شعبه روستایی در استان و پنج شعبه در شهر‌های شهرکرد، بروجن، لردگان، اردل و فارسان فعال است.

وی افزود: با ایجاد باجه‌های پست بانک، به نوعی اشتغال‌زایی پایدار انجام می‌شود و ۵۰ درصد باجه‌های چهارمحال و بختیاری را بانوان اداره می‌کنند.

شجاعی اضافه کرد: ۸۰ درصد از امکانات، تجهیزات و سرمایه‌ها در پست بانک متعلق به مردم است و فقط سازماندهی این منابع بر عهده دولت است.

وی بیان کرد: در طی ۲۷ سال عمر پست بانک هیچ موردی در خصوص بنگاه‌داری، اختلاس، رشوه و کلاهبرداری گزارش نشده و در چندین سال در جشنواره شهید رجایی برترین بانک دولتی کشور معرفی شده است.

رئیس پست بانک چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه یک باجه پست بانک به چند روستا خدمات می‌دهد، عنوان کرد: ۸۰ درصد روستا‌های این استان از پست بانک خدمات می‌گیرند.

وی اظهار داشت: ۹۴ درصد از باجه‌های روستایی چهارمحال و بختیاری از بانک مرکزی مجوز دارند که در این استان حائز رتبه اول کشوری هستیم که نشان از اعتماد بانک مرکزی است.

شجاعی اظهار داشت: سرانه منابع باجه‌های چهارمحال و بختیاری به ۷۱ میلیارد ریال رسیده که به عنوان یک صندوق اضطراری برای مردم روستا‌ها تلقی می‌شود.

وی با اشاره به خدمات جدید پست بانک، گفت: در شعب پست بانک ۵۰ خدمت بانکی و در باجه‌های این بانک ۴۵ نوع خدمت ارائه می‌شود.

رئیس پست بانک چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در اربعین امسال پست بانک برای اولین بار از بانک‌های توزیع‌کننده ارز بود و رتبه اول استانی در بین بانک‌های دولتی را کسب کرد.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال تا کنون ۹۴ درصد از منابع جذب شده به صورت تسهیلات به مردم ارائه شده است که از نرخ متوسط بانک مرکزی در خصوص واگذاری تسهیلات بالاتر است.

شجاعی بیان کرد: تا کنون ۷۰ درصد تسهیلات تکلیفی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی که عمدتا در بحث مشاغل خانگی بوده پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد تسهیلات اعطا شده این بانک در بخش کشاورزی، دامپروری، شیلات، زراعت و زنبورداری، ۲۵ در صد خدمات گردشگری و بازرگانی و پنج درصد در حوزه صنعتی بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار