معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از انحلال شورای اسلامی شهر سی سخت، مرکز شهرستان دنا خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۵۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴ 24 December 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد علی محمد روستا در گفتگو با خبرنگار ایسنا گفت: انحلال شورای شهر سی سخت در هیأت مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شورا‌های کشور تایید شد.

وی اظهارکرد: مبحث انحلال شورای اسلامی شهر سی سخت در شورای مرکزی حل اختلاف کشور مطرح شد، بررسی مدارک، اسناد و استماع دفاعیات چهار نفر از پنج نفر عضو شورا انجام گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تلاش‌های زیادی صورت گرفت تا از انحلال شورا با برگزاری نشست‌های توجیهی و آموزشی با اعضا از طریق فرمانداری شهرستان دنا و استانداری کهگیلویه و بویراحمد جلوگیری شود، اما برخلاف توصیه و تذکر‌های مجموعه‌های ناظر، شورا با عملکرد خود بر انحراف از وظایف قانونی اصرار داشت.

روستا تصریح کرد: با توجه به اقدامات خلاف وظایف مقرر و مصالح عمومی شهر توسط شورا در «ناتوانی در انتخاب شهردار»، برگزاری نکردن جلسات شورا و تشخیص انحراف شورا از وظایف قانونی، رأی هیأت استانی مبنی بر انحلال شورا تأیید شد.

گفتنی است که بر همین اساس طبق ماده ۸۵ قانون شورا‌های اسلامی، با انحلال شورای شهر سی سخت، استاندار کهگیلویه و بویراحمد به عنوان قائم مقام شورا توسط وزارت کشور تعیین می‌شود تا شهرداری بتواند به ارائه خدمات به شهروندان بپردازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار