مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خبر داد؛
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: امسال در حدود ٢٣ هزار هکتار از مزارع استان کرمانشاه مبارزه با موش ها انجام شده است.
کد خبر: ۱۱۴۵۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳ 28 December 2023

کیومرث اکبری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: ما باید در نظر بگیریم که موش‌ها جزئی از اکوسیستم هستند اما زمانی که برای ما آفت می‌شوند باید با آن‌ها مبارزه کنیم و آن‌ها را کنترل کنیم.

وی افزود: این مبارزه در عرصه کشاورزی انجام می‌شود و با موش‌هایی که در طبیعت هستند کاری نداریم و اصلا نباید داشته باشیم.

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی کرمانشاه تصریح کرد: جمعیت موش‌ها در مزارع به جمعیت سال قبل بستگی دارد البته کانون های همیشگی وجود دارند.

وی عنوان کرد: ما کانون هایی داریم که این ها ماندگار هستند مثل مزارع یونجه، مرز بین مزارع، حواشی مزارع و منابع طبیعی هم جوار مزارع و باغات که شامل می‌شود.

اکبری ادامه داد: این ها اگر بخواهند ورود پیدا کنند به عرصه های کشاورزی ما مجبور به مبارزه با آن‌ها هستیم.

وی اذعان کرد: امسال به واسطه اینکه پاییز خیلی سرد نبوده و دلایل دیگر، جمعیت موش را داریم؛ این جمعیت موش در بعضی مزارع و باغات در حد مبارزه است و کشاورزان باید مبارزه کنند.

این مقام مسئول گفت: البته ما فقط مبارزه شیمیایی نداریم انواعی از روش های مبارزه غیرشیمیایی هم داریم که می‌شود از آن‌ها استفاده کرد.

وی افزود: کل مزارع و باغات کشور در معرض موش ها هستند اما در استان کرمانشاه به صورت خاص موش مغان، موش ورامین و موش کور است که جمعیت دارند و خسارت می‌زنند.

اکبری عنوان کرد: طعمه به صورت رایگان تهیه می‌شود و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد و به وفور هم هست البته انواعی از سموم کنترل کننده جوندگان هم هست و روش های غیر شیمیایی هم باید انجام شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار