فرماندار سروآباد گفت: با همت والای مدیران پروژ‌ های عمرانی سروآباد بعد از سال‌ها توقف اکنون در حال اتمام و بهره‌برداری است.
کد خبر: ۱۱۴۵۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹ 28 December 2023

به گزارش تابناک کردستان، حسن زارعی پیش از ظهر امروز در جریان دیدار استاندار کردستان با مردم شهر اورامان و برپایی میز خدمت در مسجد جامع این شهر، اظهار داشت: با همت والای مدیران پروژه های عمرانی سروآباد بعد از سال‌ها توقف امروز در حال بهره‌برداری است.

حسن زارعی با اشاره به افتتاح دبستان ۱۲ کلاسه هورامان در سفر رئیس جمهور به استان، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۵ هزار مترمربع معابر روستایی با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان در این شهرستان آسفالت شده است.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته در شهرستان سروآباد ۱۳ پروژه با ۷۰ کلاس درس به واحدهای آموزشی این شهرستان اضافه شد، گفت: برای این تعداد ۷۰ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها هزینه شد.

فرماندار سروآباد در ادامه به لزوم حضور پرشور مردم در انتخابات امسال تاکید کرد و افزود: انتخابات بزرگترین رویداد اجتماعی است و مردم خونگرم و بااصالت مردم هورامان باید مشارکت حداکثری داشته باشند و بتوانند فردی متدین و شجاع را برگزینند.

مسووولان به مشکلات مردم هورامان اهمیت دهند

امام جمعه شهر هورامان نیز در این مراسم ضمن محکوم کردن جنایات اسفناک رژیم صهیونسیتی در شهید کردن سردار رضی موسوی اظهار داشت: این مجاهدت را به ملت ایران و مقام معظم رهبری تسلیت می‌گوییم و امیدوارم انتقام این سردار شهید را از رژیم صهیونسیتی گرفته و خون امثال این سردار باعث ترقی و نشات طیبه انقلاب شود.

ماموستا مردوخی گفت: استاندار کردستان با تواضع و بدون تشریفات به میان مردم شهر هورامان آمده و این اقدامات در دل مردم می‌ماند و این اوج مهربانی و محبت مدیران به مردم را می‌رساند.

وی با تاکید بر اینکه استاندار کردستان همواره نسبت به حل مشکلات مردم اهتمام داشته است، افزود: وی همواره با ارباب رجوع با حوصله برخورد می‌کند.

امام جمعه شهر هورامان در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات این شهر اشاره کرد و گفت: اولین مطالبه مردم این منطقه ایجاد تونل گردنه ژالانه است و انتظار دارند این حسرت چند ساله محقق شود.

ماموستا مردوخی بی‌امکاناتی در حوزه درمان را دیگر مشکلات شهر اورامان بیان کرد و گفت: در چنین شهری که عنوان گردشگری و توریستی دارد مشکل درمان چشمگیر است و این امکانات شایسته مردم هورامان نیست.

وی خاطرنشان کرد: حفظ بافت معماری شهر هورامان به دلیل ثبت جهانی آن ضروری است اما باید این موضوع در نظر گرفته شود که دیگر زمینی برای بافت پلکانی وجود ندارد.

امام جمعه شهر هورامان با تاکید بر اینکه نگهداری وضعیت مالی این مردم ضروری است، ادامه داد: جوانان این شهر و منطقه بیکار هستند و ایجاد اشتغال مطالبه همه مردم است.

ماموستا مردوخی به ضرورت ایجاد معبر رسمی مرزی اشاره و بیان کرد: کولبران سختی‌های زیادی برای یک لقمه حلال تحمل می‌کنند اما با وجود این راضی هستند لذا باید حساب کولبران زحمت‌کش با قاچاقچی‌های دانه‌درشت از هم جدا شود.

وی در پایان به حضور مردم در انتخابات امسال تاکید کرد و گفت: یقین می‌دهم درصد مشارکت مردم بخش هورامان از دیگر مناطق بیشتر خواهد بود و مردم باید به عنوان یک وظیفه و تامین امنیت ایران و در هر میدانی که مسئولین حاضر باشند، مشارکت داشته باشند.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار