یادواره شهدای ۱۲ دی ماه ۵۷ سعدآباد با حضور سردار پاسدار ایاد برام‌زاده از رزمندگان دوران دفاع‌مقدس و از همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۴۶۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲ 03 January 2024

به گزارش تابناک بوشهر، حجت‌الاسلام محمدحسین شهبازی امام جمعه سعدآباد پیش از ظهر امروز در مراسم یادواره شهدای ۱۲ دی‌ماه ۱۳۵۷ سعدآباد ضمن خوش‌آمدگویی به حاضرین در مراسم و تقدیر از عوامل دست‌اندکار این مراسم، اظهار داشت: شهدای ۱۲ دیماه ۱۳۵۷ سعدآباد نشان از روحیه ظلم‌ستیزی مردم شهر سعدآباد است.

وی افزود: تقدیم سه شهید و ده‌ها جانباز در یک روز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در سطح استان بی‌سابقه و این واقعه نشأت گرفته از تمدن و فرهنگ مردم این شهر است که این افتخار و دیگر مبارزات دهه‌های قبل مردم قابل تحسین و شگفت انگیز است.

امام‌جمعه سعدآباد عنوان کرد: اطاعت‌پذیری مردم سعدآباد از حضرت امام (ره) و احساس تعهد در مقابل تجاوز صدام جنایتکار باعث تقدیم شهید از سعدآباد و روستای آل‌یوسفی دوران دفاع‌مقدس از جمله کارنامه افتخارآمیز است که می‌تواند الگوی بسیار مؤثر جهت استفاده نسل جوان در بحث تبیین و استفاده جهت تعهد به نظام، اطاعت از رهبری و مبارزه با متجاوزین قرار بگیرد.

سردار پاسدار ایاد برام‌زاده از رزمندگان دوران دفاع‌مقدس و از همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در این مراسم با بیان شاخصه‌های ممتاز و منحصر به‌فرد شهید سلیمانی در طول مبارزات برون‌مرزی با داعش و دیگر عوامل استکبار، اظهار داشت: اطاعت محض از رهبری انقلاب، خداباوری، ظلم‌ستیزی، خودباوری همراه با تهذیب نفس، شجاعت، استفاده از راهبرد‌های نظامی به‌ویژه ابتکارات فردی بالقوه به بالفعل، دشمن‌شناسی همراه با سازش‌ناپذیری و اشراف کامل بر معادلات متجاوزین در میدان عمل و در نهایت مبارزه تا به انحطاط کشیدن داعشیان و دیگر حامیان آن‌ها بخشی از شاخصه‌های منحصر به‌فرد شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی افزود: شهید سلیمانی علی‌رغم پیشنهادات آمریکا و فرماندهان نظامی آن‌ها در عراق حتی حاضر نشد در پایین‌ترین سطح نسبت به درخواست آن‌ها اهمیت قائل و یا به گفتگو با آن‌ها بپردازد.

سردار برام‌زاده، پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مقابل رژیم شاهنشاهی را به‌خاطر گرسنگی و مطامع دنیوی مردم، مردود و صرفأ جهت رهایی از دیکتاتوری و رسیدن به آزادی و حاکمیت دین اسلام دانست و خاطرنشان کرد: در زمان رژیم گذشته تصمیم بر این بود که مذهب بهائیت را در کشور نهادینه و در نهایت ایران را پایتخت بهائیهان در جهان بشناسند.

وی با بیان ضعف علمی و ورزشی در بین قشر دختران و زنان در رژیم گذشته، گفت: در آن ایام در سطح کشور هیچ دختری حق حضور در مسابقات جهانی را نداشته و هیچ خانمی به‌عنوان پزشک در سطح ایران وجود نداشت، ولی با پیروزی انقلاب اسلامی کرامت زنان به هویت واقعی رجوع و در حال حاضر مردم شاهد حضور وسیع زنان در مجامع علمی و ورزشی است به‌طوری که پزشک خانم و تعالی زنان در تمام عرصه‌ها با حفظ کرامت زنانه آن‌ها قابل قیاس با دیگر کشور‌ها نیست.

به گزارش فارس، اجرای سرود دسته‌جمعی توسط نوجوانان، مداحی و اهدا لوح تقدیر به خانواده‌های شهدای۱۲ دی ۵۷ سعدآباد و شهدای دوران دفاع مقدس از دیگر بخش‌های این یادواره بود.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار