مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح برنامه‌های این اداره‌کل پرداخت.
کد خبر: ۱۱۴۶۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷ 03 January 2024

به گزارش تابناک لرستان، حجت‌الاسلام مهدی قدرتی امروز عصر در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد، با اشاره به ایجاد سه قرارگاه جمعیت، عفاف و حجاب و جهاد تبیین در استان اداره کل تبلیغات اسلامی استان، گفت: توانمندسازی مداحان، برگزاری کارگاه‌های زیست عفیفانه، دوره تربیت‌مدرس و استاد جوانی جمعیت در سه رشته جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و اقتصاد با عنوان «امید آینده»، شناسایی کانون‌های جمعیتی، برگزاری ۲۵ کارگاه آموزشی از جمله اقدامات انجام شده است.

وی گفت: برنامه‌ریزی در حوزه دانش‌آموزان و اولیای دانش‌آموزان، تربیت مربی و کنش گر با محوریت حل مسئله در محلات از جمله اقدامات صورت‌گرفته در حوزه سه قرارگاه جمعیت، عفاف و حجاب و جهاد تبیین است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه تقویت ایمان معنوی جامعه، حمایت از کنش‌های ایمانی در جامعه و نشر خوبی‌ها سه رویکرد مهم تبلیغات اسلامی است، اظهار کرد: عملیات ۵۰ روزه شهر خوبی‌ها، ۱۰۰ روزه عید غدیر و دهه ولایت، محرم و صفر، عملیات اربعین و ایام فاطمیه از برنامه‌های انجام شده در این زمینه است.

به گفته قدرتی عملیات «چله انقلاب» از دیگر برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان بود که از سالگرد حاج‌قاسم تا ۲۲ بهمن انجام شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: در جشنواره چله انقلاب» سال گذشته که یک جشنواره فرهنگی، هنری، ورزشی بود سال گذشته بیش از ۱۶ هزار نفر در ۲۷ رشته شرکت کردند.

قدرتی به برگزاری اختتامیه جشنواره ادبی و هنری ملی و بین‌المللی اعتکاف در خرم‌آباد نیز اشاره کرد و افزود: سال گذشته پنج هزار نفر در برنامه اعتکاف شرکت کردند، تلاش ما این است که امسال تعداد معتکفان افزایش پیدا کند.

وی گفت: طرح «نونوایان» با حضور ۳۰۰ نوجوان مداح در استان از دیگر برنامه‌هایی است که اجرا شد، از بین این ۳۰۰ نفر، ۱۱۰ نفر را دعوت و دوره چندروزه آموزشی را برای این مداحان نوجوان برگزار کردیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان به ساماندهی امور ترحیم خوانان آرامستان‌های خرم‌آباد اشاره کرد و افزود: دفتر کانون مداحان در آرامستان خرم آباد ایجاد شده است، نکته مهم اینکه مداحان در آرامستان نرخ مصوب دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان برگزاری دوره‌های واسطه‌گری در حوزه ازدواج و همایش «خاندان یاران» با حضور بزرگان طوایف با محوریت حل مسئله در حوزه خانواده را یکی دیگر از برنامه‌های تبلیغات اسلامی استان مطرح کرد.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار