فرماندار نوشهر خواستار استقرار پایگاه امدادرسانی ستاد مدیریت بحران استان در غرب مازندران شد و میزان خسارت بارندگی اخیر به شهرستان را ۱۰ میلیارد ریال بیان کرد.
کد خبر: ۱۱۴۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴ 19 October 2015
به گزارش تابناک مازندران محمدعلی قمی اویلی در گفتگویی بابیان اینکه طی شب گذشته بیش از ۱۲۰ میلی‌متر باران در نوشهر باریده و بیشترین بارندگی بعد از رامسر در نوشهر ثبت‌شده است خاطرنشان کرد: با اقدامات مؤثری که طی یک ماه گذشته در تخلیه و برش درختان داخل رودخانه‌ها به‌ویژه در سردهنه‌ها و حوزه آبریز رودخانه‌های این شهرستان صورت گرفته علیرغم بارش شدید باران خوشبختانه مهار سیلاب و انتقال بارش شدید به‌خوبی در کانال‌ها و انهار صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: البته بررسی‌های فنی و میدانی نشان می‌دهد که انهار پاک‌سازی‌شده تا ۱۰۰ میلی‌متر ظرفیت بارش باران و طغیان رودخانه‌ها را دارد و باید اقدامات دیگری برای مهار آب‌های سطحی بیشتر صورت پذیرد.
فرماندار نوشهر با اشاره به مناطق آسیب‌دیده از سیل شب گذشته در این شهرستان گفت: در بخش شهری نوشهر مناطق گردکل، دهنو، بهجت‌آباد و مناطق اطراف فرودگاه بیشترین آب‌گرفتگی را داشتند و در بخش روستایی نیز سنگتو و شوفسکاج به دلیل برداشت بی‌رویه خاک در بالادست شهرک صنعتی خسارت دیده بودند.
وی اضافه کرد: اغلب سردهنه‌ها دچار آسیب‌هایی بین ۱۰ تا ۸۰ درصد شدند و برخی دیواره‌های رودخانه‌ها در خیرودکنار، جنس رود، کج رود، گندآبرود و توسکاتک رانش داشته‌اند که خسارتی بالغ‌بر ۱۰ میلیارد تومان پیش‌بینی اولیه است.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه به دلیل لایروبی و همچنین حذف درختان در بستر رودخانه‌ها و سردهنه‌ها خسارت شدیدی به واحدهای مسکونی وارد نشده و آب‌گرفتگی برخی معابر و واحدهای تجاری و مسکونی به دلیل همین مسئله همراه با املاح نبوده و خسارت شدیدی وارد نکرده است.
فرماندار نوشهر در بخش دیگری از سخنان خود خواستار استقرار پایگاه امدادرسانی ستاد مدیریت بحران استان در غرب مازندران شد و افزود: این امکان در شهرستان نوشهر وجود دارد که پایگاه امدادرسانی ستاد مدیریت بحران استان در این شهرستان مستقر شود تا در مواقع بحرانی و حادثه‌ای شاهد خدمات سریع‌تر و دقیق‌تر به مناطق غرب استان باشیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار