استاندار اردبیل گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۲ پروژه ورزشی از جمله تالار وزنه‌برداری تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.
کد خبر: ۱۱۴۷۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱ 06 January 2024

به گزارش تابناک اردبیل، سید حامد عاملی پیش از ظهر امروز در آئین تجلیل از قهرمانان ورزش استان اردبیل که با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در مجموعه ورزشی شهدای مدافع حرم اردبیل برگزار شد، به تشریح زیرساخت‌های ورزش استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: خاک اردبیل قهرمان‌پرور است و در طول تاریخ قهرمانان و مدال‌آوران بسیاری از این استان در رشته‌های ورزشی افتخارآفرینی کردند.

وی با بیان اینکه همه در برابر قهرمانان و استعدادهای بزرگ ورزشی مسئولیت و وظیفه داریم، افزود: برای ظهور و بروز قهرمانان ورزشی باید زمینه‌های شکوفایی استعدادهای نخبگان ورزشی در جامعه را فراهم کنیم.

استاندار اردبیل از وفاق و همدلی به‌عنوان بزرگ‌ترین زیرساخت طی ۲ سال گذشته برای احیای ورزش استان اردبیل نام برد و گفت: با تحقق وفاق و همدلی مسؤولان و ورزشکاران استان اردبیل، ورزش احیا شده و به‌زودی دوران طلایی ورزش قهرمانی در دارالارشاد آغاز می‌شود.

عاملی از تکمیل پروژه‌های ورزشی و ایجاد فضای ورزشی به‌عنوان مهم‌ترین دغدغه مسوولان ورزش استان اردبیل نام برد و تصریح کرد: با افزایش فضای ورزشی استان اردبیل و تکمیل زیرساخت‌های لازم ورزش همگانی در استان اردبیل نیز رشد و توسعه می‌یابد.

وی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۲ پروژه ورزشی از جمله تالار وزنه‌برداری تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است، گفت: پروژه‌های مجموعه تختی، دایی و سالن دوومیدانی اردبیل به عنوان مهم‌ترین پروژه‌های ورزشی اردبیل است که این ۲ پروژه بزرگ و ملی سال‌های متمادی است که نیمه‌تمام رها شده و نیازمند تأمین اعتبار برای تکمیل و بهره‌برداری است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه طی جذب حمایت بخش خصوصی هم اکنون ۲ تیم فوتبال در دسته سه کشور و یک تیم نیز در دسته ۲ فوتبال فعالیت می‌کنند، گفت: استان اردبیل دارای استعدادهای ناب ورزشی بی‌شماری است که در صورت توجه و کشف این استعدادها از جمله ستاره‌های کم‌نظیر در آسمان ورزش ایران و حتی جهان خواهند درخشید.

عاملی به جام ویژه استان اردبیل نیز اشاره کرد و ادامه داد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی اتحاد و انسجام ایران اسلامی و عشق به اهل‌بیت (ع) در کشور مدیون سلسله صفویه در دارالارشاد اردبیل است؛ به همین دلیل شایسته است که جام ویژه استان اردبیل با عنوان جام صفوی به‌ صورت ملی در استان راه‌اندازی شود.

وی به کمبودهای هیأت‌های ورزشی در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: سرزمین ما دارای استعدادهای بالقوه در همه ابعاد به‌ویژه عرصه ورزش و جوانان است که می‌توان با فراهم‌کردن امکانات لازم بسترهای ظهور و بروز قهرمانان ورزشی در رشته‌های مختلف را فراهم کرد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار