معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: طرح روستای باسواد در روستاهای این استان اجرا شد.
کد خبر: ۱۱۴۷۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸ 09 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از مهر، یاسر کرمی صبح سه شنبه در جلسه قطبی شرق استان کرمانشاه با حضور رؤسای آموزش و پرورش، مدیران و ناظرین آموزشی این قطب که در شهرستان هرسین برگزار شد، اظهار کرد: تشکیل جلسات نهضت سوادآموزی استان به صورت قطبی به جهت راهبری و سهولت اجرای برنامه‌ها و اقدامات این معاونت است.

وی با اشاره به رویکرد برنامه‌های نهضت سوادآموزی در گام دوم انقلاب، افزود: هدف از تشکیل جلسات قطبی در این استان افزایش و تراز کردن میانگین نرخ سواد در مناطقی که این نرخ پایین‌تر از میانگین استانی است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه توضیح داد: در برخی از شهرستان‌ها خصوصاً در مناطق روستایی و حاشیه میانگین نرخ باسوادی پایین‌تر از میانگین استانی است، بنابراین با تشکیل جلسات قطبی و راهبری خاص در این جلسات به سمتی گام برمی‌داریم که نرخ باسوادی در این مناطق به میانگین استانی و یا حتی بیشتر افزایش یابد.

کرمی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه در جهت پیشبرد برنامه‌های سوادآموزی به چهار قطب تقسیم شده است، ادامه داد: قطب شرق استان شامل شهرستان‌های بیستون، سنقر، کنگاور، صحنه و هرسین با محوریت شهرستان هرسین، قطب مرکزی شامل سه ناحیه شهر کرمانشاه است.

وی افزود: قطب غرب شامل شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب، اسلام آبادغرب و دالاهو با محوریت گیلانغرب و قطب شمال شامل شهرستان‌های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی با محوریت جوانرود است.

کرمی به کسب رتبه برتر معاونت سوادآموزی استان کرمانشاه در سال گذشته اشاره و تاکید کرد: در حال حاضر میانگین نرخ باسوادی کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اجرای طرح روستای باسواد در این استان خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح، با استفاده از ظرفیت فرمانداران، بخشداران و دهیاران پالایش سطح سواد روستاییان انجام و افراد کم سواد و بی‌سواد در کف این روستاها شناسایی می‌شوند.

به گفته وی، پس از شناسایی این افراد توسط آموزش دهندگان این سازمان تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی قرار می‌گیرند و طی یک سال تحصیلی باسواد خواهند شد.

کرمی با بیان اینکه اجرای این طرح در قطب شرق استان با محوریت هرسین در حال انجام است، تصریح کرد: در نهایت طی سال آینده در مناطق شرقی استان کرمانشاه روستاهای باسواد خواهیم داشت. وی خاطرنشان کرد: طرح روستای باسواد ابتدا به صورت پایلوت در روستاهای شهر کرمانشاه به اجرا درآمد که در سال آینده این روستاها با نصب یک تابلو به عنوان روستای باسواد معرفی خواهند شد.

گفتنی است، در پایان جلسه قطبی شرق استان در شهرستان هرسین از نمایشگاه دستاوردهای آموزش دهندگان و سواد آموزان این شهرستان بازدید و از آموزش دهندگان فعال و سوادآموزان برتر با اهدای لوح و جوایزی تقدیر شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار