رئیس پلیس راه گیلان گفت:
رئیس پلیس راه گیلان گفت: شهرستان رودسر در بخش جانباختگان حوادث جاده‌ای رتبه دوم استان را دارد، از نظر افزایش کشته شدگان از شهرستان‌های قرمز محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۸۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸ 10 January 2024

شهرستان رودسر رتبه ۲ جانباختگان حوادث جاده‌ای استان گیلان را داردشهرستان رودسر رتبه ۲ جانباختگان حوادث جاده‌ای استان گیلان را داردشهرستان رودسر رتبه ۲ جانباختگان حوادث جاده‌ای استان گیلان را دارد

سرهنگ جاور صفاری در گفت‌وگو با تابناک گیلان با اشاره به برگزاری شورای ترافیک شهرستان رودسر، اظهار کرد: شهرستان رودسر در بخش جانباختگان حوادث جاده‌ای رتبه دوم استان را دارد و از نظر افزایش کشته شدگان از شهرستان‌های قرمز محسوب می‌شود.

رئیس پلیس راه گیلان با بیان اینکه در دو ماه پایانی سال جاری رصد تصادفات و اتخاذ راهکارهای کوتاه، میان و بلند مدت برای پیشگیری از وقوع تصادفات مدنظر است، افزود: در حال حاضر طرح زمستانی پلیس در حال اجراست و تا ۲۰ اسفندماه هم ادامه دارد، در این طرح بر کنترل تجهیزات زمستانی به‌ویژه زنجیر چرخ تمرکز داریم.

وی ادامه داد: در هفته اخیر در محورهای ییلاقی و کوهستانی استان شاهد بارش برف بودیم که حدود ۵۸ تیم از تیم‌های پلیس راه در محورهای جلگه‌ای و کوهستانی به صورت شبانه‌روزی حضور دارند خصوصا در محورها و گردنه‌های برف‌گیر اسالم به خلخال، پونل به خلخال و رحیم‌آباد به اشکورات تیم‌های پلیس راه برای کنترل تجهیزات و ایمنی تردد با جدیت حضور دارند.

سرهنگ صفاری در خصوص علل شایع تصادفات گفت: ۴۳ درصد علل وقوع تصادفات عدم توجه به جلو بوده، ۱۵ درصد هم به علت تخطی از سرعت مجاز می‌باشد، به رانندگان توصیه می‌کنیم از رفتارهای پرخطر به‌ویژه سرعت غیرمجاز که عامل اصلی تصادفات است، پرهیز کنند.

رئیس پلیس راه گیلان با تأکید بر اینکه رانندگان برای تردد در محورهای کوهستانی حتما قبل از حرکت از وضعیت جوی کسب اطلاع کنند، تصریح کرد: ۶۰ درصد جانباختگان حوادث جاده‌ای راکبان موتورسیکلت هستند، لذا موتورسواران و جوانان حتما از کلاه ایمنی استفاده کنند.

وی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۶ میلیون دستگاه خودرو وارد استان شده که شاهد افزایش ۳ درصدی ورود خودرو به استان هستیم، بنابراین باید تمهیدات لازم در راستای ورود و تردد این خودروها اندیشیده شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار