کد خبر: ۱۱۴۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱ 19 October 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

خدا اگر بخواهد کاخ سفید را حسینیه می‌کنیم!

بنر نصب‌شده در "شهر جدید اندیشه" در غرب تهران

دوشنبه

اعتراف تکان‌دهنده قالیباف

محمدباقر قالیباف روز دوشنبه در همایش شوراهای نماز و امر به معروف شهرداری تهران که در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد افزود: درهمین ارتباط باید بدانیم و یقین داشته باشیم که اگر اخلاص در کار وجود داشته باشد در مسیر درست گام برداشته و حرکت خواهیم کرد. شهردار تهران گفت: خدمت به مردم برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان بزرگترین معروف و مبارزه با فساد و حرام خواری بزرگترین منکر در شهرداری تهران است.


گلایه وزیر ورزش از صداوسیما

وزیر ورزش و جوانان ضمن گلایه از سازمان صدا و سیما گفت: این سازمان به عنوان مشوق اصلی در زمینه هویت‌بخشی و روحیه‌بخشی به جوانان و اشتغال آنان باید در جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان شرکت کند؛ اما اینگونه عمل نمی‌کند. محمود گودرزی در پنجاه‌وهفتمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که امروز در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، افزود: حضور نیافتن صدا وسیما در جلسات ستاد ملی ساماندهی به استحضار رییس جمهور و دستگاه‌های دیگر می‌رسد و ما امیدواریم جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان غنی‌تر و پربارتر ادامه یابد.


بازداشت 3 صیاد ایرانی توسط مرزبانی عربستان سعودی

این اتفاق بامداد جمعه گذشته و در نزدیکی سکوهای میدان نفتی فروزان رخ داده که بین ایران و عربستان مشترک است. رییس تعاونی صیادی شهرستان گناوه در گفتگو با «خلیج فارس» این خبر را تایید کرد و گفت: در ساعات پایانی وقت اداری شنبه از سوی خانواده این صیادان در جریان دستگیری شان توسط نیروهای عربستان سعودی قرار گرفته و موضوع را به دستگاههای مربوطه اعلام کرده ایم. عبدالله بویراتی با بیان اینکه خانواده صیادان از طریق شناورهایی که در فاصله دورتر از این قابق شاهد ماجرا بوده اند از اتفاق مطلع شدند، افزود: سرنشینان این قایق شامل 3 تن از صیادان گناوه به نام های هاشمی، خلفی و نظامی معرفی شده اند.


رفتار غیر حرفه‌ای باشگاه استقلال

روز گذشته آرش برهانی به همراه جواد نکونام به دادگاه رفت که اعلام شد در خصوص شکایت قلعه نویی از نکونام به عنوان مطلع به دادگاه رفته است. وی البته در مصاحبه با خبرگزاری ها در خصوص حضورش در دادگاه توضیحاتی ارائه و تاکید کرد هدفش آشتی دادن قلعه نویی و نکونام بوده است. امروز سایت باشگاه استقلال مطلبی منتشر و مصاحبه برهانی را تکذیب کرد و به رسانه ها متذکر شد اخلاق حرفه ای را رعایت کنند، آن هم در حالی که برهانی با چند رسانه مصاحبه کرده بود! پس از این مسئله رسانه ها از برهانی بابت این اتفاق گلایه کردند که متوجه شدند وی اصلا در جریان تکذیبیه قرار ندارد و باشگاه (بخش روابط عمومی) تصمیم به انتشار این تکذیبیه گرفته است. در پی اعتراض رسانه ها و البته شخص برهانی، این تکذیبیه از روی خروجی سایت باشگاه استقلال برداشته شد اما شنیده می شود این مهاجم جریمه شده است! باشگاه استقلال مدتی است که بازیکنان را ممنوع المصاحبه و تاکید کرده برای مصاحبه باید رسانه ها با باشگاه هماهنگ کنند و در غیر اینصورت بازیکن جریمه خواهد شد. مشخص هم نیست این رویه عجیب تا کی ادامه خواهد داشت.


خون تمام شهدای ما به گردن امریکای جنایتکار است

سردار محمدرضا نقدی در مراسم تشییع و تدفین دو شهید گمنام دفاع مقدس که در مجتمع دانشگاهی مطهری بسیج برگزار شد با بیان اینکه درس شهادتی که امام حسین (ع) به ملت ما آموخت جوانان این مرز و بوم را به میدان جهاد فرستاد گفت: امروز ثمره خون شهدا موجب خواری و ذلت قدرت‌های شیطانی و ابزارهای رسانه‌ای آنان شده است. وی پیام شهدا را نترسیدن از دشمن و مسلح شدن به سلاح جهاد و شهادت عنوان و تصریح کرد: امروز دشمنان در تلاشند تا این سلاح راهبردی را از ما بگیرند و برای تحقق این هدف از تمامی ابزار و وسایل خود استفاده می‌کنند. نقدی خاطر نشان کرد: راه امام حسین (ع)راه عزت ابدی است و ملت ایران این راه را یافته با افتخار ادامه می‌دهد. رییس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه خون تمامی شهدای ما به گردن امریکای جنایتکار است، گفت: ما حق همه این خونها را باز ستانده و امریکا را در جای خود می نشانیم.


درصد عجیب مشارکت در انتخابات مصر

نتخابات پارلمانی مصر در حالی روز گذشته آغاز شد که تنها 3% از مردم این کشور در انتخابات مشارکت کردند. «در روز اول رأی گیری صندوق‌ها خالی بود. میزان مشارکتی که به صورت رسمی اعلام شد، سه درصد بوده که مشارکت بسیار پایینی است. رسما اعلام شده که بیشتر رأی دهندگان را افراد بالای 60 سال تشکیل می‌دادند. از جوانان اثری نبود. هم من و هم دیگر همکاران مشارکت جوانان را ندیدیم. برای آنکه درصد مشارکت بالا برود، نصف روز دوشنبه را تعطیل اعلام کردند.»

این بخشی از گزارش خبرنگار بی بی سی از انتخابات پارلمانی مصر است. این شبکه افزود: شیوه رأی گیری هم شاید عجیب به نظر برسد؛ نیم کشور یکشنبه و دوشنبه رأی می‌دهند و نصف دیگر هفته دیگر. در هر دو قسمت هم به دلیل به حد نصاب نرسیدن، دور دوم برگزار می‌شود که این یعنی چهار بار انتخابات.


30 میلیون نفر در حال «کلش بازی» هستند

نزدیک به ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کره‌ی زمین، در حال بازی کردن Clash of Clans هستند. Clash of Clans توسط تنها ۱۵ نفر ساخته شده است.این بازی به صورت رایگان عرضه شده ولی کاربران می‌توانند از طریق پرداخت درون برنامه‌ (IAP)، اقلام مختلفی را برای قبیله‌ی خود، خریداری کنند. در ادامه، با ۷ واقعیت باورنکردنی درباره‌ی این بازی پرطرفدار، آشنا شوید.

۱. میزان درآمد «سوپرسل» (شرکت سازنده‌ی Clash of Clans) به صورت روزانه، ۵ میلیون دلار است!

۲. در سال ۲۰۱۴، درآمد شرکت سازنده از سه بازی Hay Day ،Clash of Clans و Boom Beach، معادل ۱.۷ میلیارد دلار بوده است.

۳. ارزش شرکت سازنده‌ی این بازی، ۵.۵ میلیارد دلار است.

۴. برترین بازی‌کننده‌ی Clash of Clans که «جورج یاو» (George Yao) نام دارد، شش ماه، به صورت تمام وقت، این بازی را به صورت همزمان بر روی ۵ دستگاه تبلت آیپد بازی کرده است.

۵. یکی از ده بازی‌کننده‌ی برتر Clash of Clans با نام کاربری Panda، در مصاحبه‌ای با وب‌سایت Wired اعلام کرد که ماهانه نزدیک به ۷۰۰۰ دلار برای این بازی هزینه می‌کند!

۶. نزدیک به ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کره‌ی زمین، در حال بازی کردن Clash of Clans هستند.

۷. Clash of Clans توسط تنها ۱۵ نفر ساخته شده است.


نتایج آخرین نظرسنجی درباره رضایت از روحانی

این نظرسنجی توسط خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در دو مرحله ( بهار و تابستان ) 1394 و با فاصله زمانی 3 ماهه (پایان هر فصل ) در تهران و 30 مرکز استان، انجام شده است. بر پایه نتایج به دست آمده ، رضایت مردم از عملکرد دولت یازدهم در سه ماهه دوم سال افزایش 11.6 درصدی داشته است.این نظرسنجی توسط خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در دو مرحله ( بهار و تابستان ) 1394 و با فاصله زمانی 3 ماهه (پایان هر فصل ) در تهران و 30 مرکز استان، انجام شده است. بر پایه نتایج به دست آمده ، رضایت مردم از عملکرد دولت یازدهم در سه ماهه دوم سال افزایش 11.6 درصدی داشته است. این درحالیست که در فصل گذشته 62.2 درصد شهروندان ایرانی از عملکرد دولت ابراز رضایت کرده اند. مطابق این نظرسنجی 69 درصد مردم معتقدند ارزش ها توسط دولت یازدهم حفظ و رعایت شده و 59.3 درصد هم اعلام کرده اند که انتظارات آنان توسط دولت برآورده شده است.همچنین 56.4 درصد مردم اعتقاد دارند دولت در حوزه تلاش برای رفع نیازهای کشور موفق بوده است. بر پایه این اطلاعات، میزان رضایت مردم از عملکرد دولت در حوزه تلاش برای رفع نیازهای کشور ازجمله مهار تورم و گرانی ( با رشد 8.3 درصدی)، رفع تحریم ها( با رشد 18.2 درصدی)، برقراری امنیت( با رشد 4.9 درصدی)، رسیدگی به وضعیت بیمه( با رشد 4.3 درصدی)، دارو( با رشد 14.4 درصدی) و خدمات بیمارستانی( با رشد 0.4 درصدی) و همچنین عملکرد دولت در بهبود رابطه با کشورهای منطقه و همسایه ( با رشد 13.8 درصدی) و بهبود رابطه با دولت های غربی و آمریکا ( با رشد 14.3 درصدی) نسبت به فصل گذشته روبرو است.


پیام توئیتری آلن ایر به ایرانی‌ها

«آلن ایر» سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه امریکا در پیامی روز پذیرش برجام را تبریک گفت. ایر در این پیام توئیتری نوشت: روز پذیرشتان مبارک! - امروز «روز پذیرش» در چارچوب توافق برجام است،‌ یعنی روزی که همه طرف‌ها اقدام‌های لازم را برای رسیدن به روز اجرا شروع می‌کنند.


پیشنهاد دولت به مجلس درباره عفاف و حجاب

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ فرشته روح‌افزا معاون خواهران سازمان بسیج دانشجویی و معاون طرح و برنامه و تدوین سیاست شورای فرهنگی - اجتماعی زنان در جمع دانشجویان خواهران بسیج دانشجویی تهران بزرگ از پیشنهاد جدید دولت به کمیسیون فرهنگی مجلس رونمایی کرد.وی اظهار داشت: در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس برای تدوین قوانین حجاب و عفاف که حدود دو ماه قبل برگزار شد و بنده نیز حضور داشتم آقای حجت الاسلام مجید انصاری (معاون امور مجلس رئیس جمهور) گفت: شما (مجلس) مدل کشور ترکیه و لبنان را پیاده سازی کنید مقوله حجاب را رها کنید هرکه دوست دارد حجاب داشته باشد.


هاشمی: شخصا جلوی قمه زنی را گرفتم

در مطلبی که در اینستاگرام منتسب به ایت الله هاشمی رفسنجانی منتشر شده امده است: در محرم سال ۱۳۶۲ ازدفتر نخست‌ وزیر اطلاع‌ دادند که‌ آیت‌الله‌ العظمی‌ نجفی‌ [مرعشی‌] در قم‌ به‌ شهربانی‌ گفته‌اند که‌اجازه‌ بدهند، قمه‌زنی‌ انجام‌ شود. از من‌ نظر خواستند و من‌ از بیت‌ امام‌ کسب‌ تکلیف‌ کردم‌.احمدآقا گفت‌، امام‌ سال‌ ۶۱ گذشته‌ قمه زنی را منع‌ کرده‌اند اما امسال‌ دخالت‌ نمی‌کنند و صلاح‌ نمی‌دانند در مقابل‌آقای‌ نجفی‌[مرعشی‌] موضع‌ بگیرند. من‌ خودم‌ با توجه‌ به‌ منع‌ سال‌ گذشته‌ با مسئولیت‌ خودم‌ به‌ نخست‌ وزیری‌ گفتم‌، جلوگیری‌ شود.


در ایام محرم به رفتگران ظلم نکنیم

این عکس با این متن اخیرا روی شبکه‌های اجتماعی دست بدست می‌شود:«با هر نیتی در عزاداری‌ها شرکت می‌کنید، لطفا ظروف یکبار مصرف نذری‌ها را در سطل زباله بندازید. پاکبان محله جزء لشگریان یزید نیست»

دوشنبه

ابطال یک ضمانت نامه بابک زنجانی به نفع شهرداری تهران

بابک زنجانی در ۳ سال گذشته برای پرداخت نکردن بدهی کلان خود به شرکت ملی نفت، بارها از ترفند وقت‌کشی استفاده کرده است.به گزارش ایلنا، پس از آن که مشخص شد ادعای بابک زنجانی مبنی واریز ۴ میلیارد یورو از وجوه حاصل از فروش نفت به حساب بانک مسکن، واهی است، در ادامه پیگیری‌ها برای وصول مطالبات، بابک زنجانی یک فقره ضمانت‌نامه بانکی، عهده موسسه مالی و اعتباری توسعه به مبلغ ۸۰ هزار میلیارد ریال به نفع شهرداری تهران ارائه کرد و اظهار داشت که شهرداری متعهد شده در قبال این ضمانت‌نامه، بدهی به شرکت ملی نفت را تضمین کند.از وی خواسته شد، ضمانت‌نامه به نام شرکت ملی نفت ایران صادر شود. همچنین تاکید شد ضمانت‌نامه بانکی موسسه مالی و اعتباری توسعه، باید مورد تایید بانک مرکزی قرار بگیرد.

در پیگیری برای تایید ضمانت‌نامه مشخص شد، بانک مرکزی این ضمانت‌نامه را تایید نمی‌کند و ضمانت‌نامه صادر شده به نام شهرداری تهران نیز باطل شد و ارائه این ضمانت‌نامه نیز بخشی از وقت‌کشی‌های بابک زنجانی برای واریز نکردن پول نفت‌ فروخته شده توسط وی است.


بازیگر الکلی در آرزوی رئیس جمهور شدن

لیندسی لوهان بازیگر آمریکایی ابراز تمایل کرده تا در رقابت ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ شرکت کند.به گزارش ایران خبر، این ستاره پردردسر و همیشه جنجالی در اینستاگرام اعلام کرده است: برای ریاست جمهوری آماده می شوم. با همه بالاها و پایین‌هایش.در حالی که هنوز معلوم نبود او شوخی کرده یا واقعا چنین قصدی دارد، او در یک پیام دیگر نوشت: اولین کاری که باید به عنوان رییس جمهوری انجام دهم این است که از همه بچه های دنیا مراقبت کنم. ملکه الیزابت به من نشان داد چطور در کشورم عمل کنم.این ستاره جنجالی سینما و موسیقی که بارها به زندان افتاده تصاویری از گاندی در کنار کودکان را نیز منتشر کرده است.زندگی لوهان ۲۹ ساله همواره با اعتیاد به الکل، مواد مخدر، سرقت و قمار و دادگاه‌های پیاپی، آمیخته بوده و او همواره یکی از خبرسازهاست.


حضور ژاپن در بازار ایران با طعم و دود سیگار

روزنامه "فایننشال تایمز" با انتشار گزارشی از خرید یک شرکت تولید کننده سیگار توسط شرکت بین المللی تنباکو ژاپن خبر داده است.به گزارش خرداد، این روزنامه اشاره می کند که اقدام خیر ژاپنی تلاشی از سوی آن کشور برای تقویت جای پای خود در بازار ایران است با این امید که بتوانند در رقابت با شرکت های غربی پس از لغو تحریم های بین المللی وضع شده علیه ایران نقش پررنگی در همکاری های تجاری و اقتصادی با ایران ایفا کنند.این شرکت ژاپنی درباره تصمیم اخیر خود برای خرید شرکت تولید سیگار ایرانی اعلام کرده است:"تعداد رو به افزایشی از شرکت های خارجی از کشورهای مختلف در حال حاضر در حال سرمایه گذاری تازه در ایران و یا تمدید دوباره قرارداد با آن کشور هستند. شرکت های تابعه ما نیز چنین مسیری را دنبال می کنند و ما اطمینان داریم که در سال های آینده روابط تجاری مان با ایران افزایش خواهد یافت".یک مقام مطلع از بازار دخانیات ژاپن نیز اعلام کرده که خریداری شرکت ایرانی احتمال واکنشی از سوی ژاپنی ها به تصمیم شرکت "فیلیپ موریس" تولیدکننده اصلی سیگار مارلبرو است که قصد ورود جدی تر به بازار ایران را دارد.این مقام مطلع اعلام کرده که ژاپنی ها در صنعت دخانیات ایران از سال 2002 میلادی و با شرکت تابعه "جی تی ای پارس" و پیش از ورود مارلبرو به بازار آن کشور حضور داشته اند. او ابراز امیدواری کرده که سهم ژاپن از این بازار در ایران افزایش یابد و ژاپنی ها بتوانند در رقابت با رقبای غربی در این عرصه موفق باشند.


اوضاع اقتصادی نزدیک به بحران است

اسدالله عسگراولادی با اشاره به رکود در اقتصاد گفت: اوضاع اقتصادی تقریبا نزدیک به بحران است، ولی با مذاکراتی که انجام شده است و توافقاتی که صورت بگیرد، به ویژه در بانک و نفت بحران لمس نخواهد شد.


برخی وزرا همچون مغازه دو نبش هستند!

خباز در گفت و گو با فارس در پاسخ به این سئوال که وزار در دولت روحانی چه گرایش دارند اظهار داشت، یک، دو، سه، چهار، پنج اصلاح‌طلب هستند و بقیه این‌هایی هستند که به هر دو جناح مربوط و تابلودار یک جناح سیاسی خاص نیستند به عبارت دیگر مغازه دو نبش دارند.


اصولگرایان با جامعه روحانیت هماهنگ هستند

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به فعالیت‌های جامعه روحانیت برای هماهنگی جریان اصولگرایی اظهار داشت: همه تلاش جامعه روحانیت بر این است که اصولگرایان را به وحدت و همگرایی قابل قبولی برساند.تقوی با تاکید براینکه جامعه روحانیت با هدف انسجام بین جبهه اصولگرایی حرکت می‌کند، افزود: این تشکل روحانی سعی دارد جلوی تفرقه و جدایی را بگیرد و تاکنون نیز این توفیقات را داشته است.قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: حرکت فعلی جامعه روحانیت را احزاب اصولگرا و چهره‌های برجسته اصولگرایان قبل و دارند و آنها نیز در این راستا کمک می‌کنند تا به یک نقطه‌نظر مشترک برسیم.


رایزنی با موسوی‌لاری و عارف با حضور رئیس دولت اصلاحات

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: دیروز اولین مذاکرات این هیات 3 نفره شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در منزل حجت‌الاسلام موسوی‌لاری و با حضور رئیس دولت اصلاحات برگزار شد. علی‌محمد غریبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به جلسه شب گذشته شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: در جلسه دیشب بیشتر مسئله استان‌ها و مشکلاتی که در برخی استان‌ها گزارش شده بود رسیدگی شد و این موضوع مطرح شد که استان‌ها کار خود را با آیین‌نامه‌هایی که در اختیار دارند دنبال کنند و کمیته‌های ذیربط آنها نیز فعال شود تا هرچه زود‌تر وارد جزئیات انتخابات شوند.


افشای روش مذاکرات هسته ای توسط وزیر اطلاعات

حجت الاسلام والمسلمین سيد محمود علوي در اجلاس سراسري روساي دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالي، پژوهشگاه‌ها و پارک‌هاي علمي و فناوري سراسر کشور ضمن تسليت ايام سوگواري سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (عليه السلام) اين واقعه را نه تقابل دو طرف بلکه تجاوز يک طرف درگيري قلمداد کرد و اظهارداشت: در واقعه کربلا عاطفه و احساس و تفکر انسان تحريک مي‌شود ولي بخش عاطفه و احساس زودگذر است ولي تفکر عاشورايي هميشه ماندگار است و اگر مي‌خواهيم اين تفکر به اعمال و رفتارمان حاکم شود بايد عقل و فکرمان حسيني باشد. وزير اطلاعات با اشاره به حرکت امام راحل (ره) در مساله انقلاب که تکليف محور بوده است، گفت: ما در مذاکرات هسته‌اي هم از روش امام حسين (ع) استفاده کرديم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار