امام جمعه یزد:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه دشمن برای جوانان ما برنامه دارد تا آنها را اهداف خود همسو کند، گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مستلزم برنامه ریزی برای جوانان است.
کد خبر: ۱۱۴۸۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵ 11 January 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران چون مردمی بوده و از مردم حمایت کرده مردم نیز در صحنه های مختلف پشتوانه انقلاب بوده اند.
وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در جریان انقلاب اسلامی با تکیه بر قدرت مردم و با توسل به خداوند متعال توانست بر باطل پیروز شود، افزود: امام خمینی (ره) در نظام جمهوری اسلامی به زنان به ‌عنوان انسان کامل و دارای ارزش‌های اسلامی والا نگریسته و این امر سبب شده تا مردم بویژه زنان، از اندیشه‌های امام و انقلاب حمایت کنند.
آیت‌الله ناصری بیان کرد: در شرایطی که نظام اسلامی ایران چنین نگاهی به زنان داشت، به زنان در دنیای غرب به‌عنوان ابزار نگاه می شد و هرگز زن را به دیده انسانی نقش‌آفرین در رشد جامعه نگاه نکرده بود و این شرایط تا اکنون نیز ادامه دارد.
وی تأکید کرد: مردم به واقع علاقمند به نظام اسلامی هستند و باید از این موهبت الهی استفاده کنیم به ویژه جوانان و نوجوانان باید قدردان نظام اسلامی باشند و با روحیه پاک خود از آن حمایت کنند.
امام جمعه یزد با بیان اینکه امام خمینی(ره) در اوایل انقلاب به همه اقشار مختلف توجه داشتند، گفت: نقل است مناظره‌ای که بین آیت‌الله حکیم و امام خمینی (ره) در نجف رخ داده بود و از ایشان پرسیدند که شما با چه نیرویی می‌خواهید با استکبار و پهلوی بجنگید که امام می‌فرمایند: «سربازان ما در گهواره‌ها هستند» و این نشان می‌دهد که حتی به بچه‌هایی که در گهواره بودند توجه و برای آنان برنامه داشتند.
آیت‌الله ناصری تاکید کرد: در حال حاضر باید برای نسل جدید برنامه‌ مدون داشته باشیم و اجازه ندهیم غرب از جوانان ما سوء استفاده کند یا برای آنها در راستای اهداف و برنامه های خود برنامه ریزی کند.
وی با بیان اینکه در انقلاب نسبت به مسئله تربیتی فرزندان سبک داشتیم، اضافه کرد: این در حالی است که غرب از سال‌ها قبل برای جوانان ما نقشه کشیده و سبکشان جلوگیری از پیشرفت ایران بوده است.
امام‌ جمعه یزد ادامه داد: دشمن سه اصل مهم و بنیادی تدین، تفکر و تعقل را هدف گرفته و تلاش می‌کند تا این سه عنصر بنیادی را از فرزندان ما بگیرد.
آیت‌الله ناصری با اشاره به اینکه شیوه‌های غرب در آموزش، هویت، دین و افکار فرزندان ما اثر گذاشته است، افزود: آموزش و پرورش باید برای تغییر در این روند برنامه ریزی کند.
وی اظهار کرد: در فضای امروزی ضرورت دارد فرزندان را به سطحی از بصیرت و تعقل برسانیم که بتواند خوب و بد را در شرایط غبارآلود هم تمیز دهد.
آیت‌الله ناصری ضرورت سرمایه‌گذاری بر رشد فکری جامعه عنوان کرد: باید برنامه‌ای پیش گرفته شود که بانوان بتوانند در کنار حضور اجتماعی در درجه اول به خانواده خود رسیدگی کنند که کاهش ساعت کاری بانوان می‌تواند برای حل بسیاری از مشکلات جامعه راهگشا باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار