مدیرکل هواشناسی گیلان:
مدیرکل هواشناسی گیلان، با اشاره به کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دما در استان، گفت: از اواخر وقت امروز به سبب افت محسوس دما، در پاره ای از نواحی جلگه ای مستعد در برخی ساعات، شرایط برای بارش مخلوط برف و باران و بارش برف مهیا می شود.
کد خبر: ۱۱۴۸۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱ 14 January 2024

محمد دادرس در گفت وگو با تابناک گیلان ، با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان گیلان، اظهار کرد: طی امروز تا اواخر وقت فردا، با فعالیت سامانه بارشی و موج هوای سرد در منطقه، شرایط برای بارش و کاهش دما در استان فراهم می شود.

وی با بیان اینکه امامزاده اسحاق، املش و حیران به ترتیب با ۷۰، ۵۲ و ۳۲ میلیمتر بیشترین بارندگی را طی ۱۲ ساعت گذشته ثبت کردند، افزود: طی این مدت ابرناکی و مه آلود شدن هوا، بارش باران(برخی مناطق شدید، موقتی خیلی شدید)، وزش باد شدید، احتمال رعدوبرق و در ارتفاعات و دامنه ها بارش شدید برف و کولاک پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان درگفتگو با تابناک تصریح کرد: با تقویت جریانات سرد شمالی و برودت هوا، کاهش محسوس دما از ۱۰ تا ۱۵ درجه در مناطق مختلف استان مورد انتظار است؛ همچنین از اواخر وقت امروز به سبب افت محسوس دما، در پاره ای از نواحی جلگه ای مستعد(مجاور با دامنه ها، به ویژه مناطق غربی گیلان) در برخی ساعات، شرایط برای بارش مخلوط برف و باران و بارش برف مهیا می شود.

دادرس با بیان اینکه ارتفاع برف در محور اسالم به خلخال به ۲۰ سانت و در امامزاده اسحاق و حیران آستارا به ۱۵ سانت رسیده است، اضافه کرد: برای برخی مناطق استان به ویژه سواحل و ارتفاعات، وزش باد شدید تا خیلی شدید نیز مورد انتظار است.

وی از احتمال آبگرفتگی و اختلال در تردد و بالا آمدن آب رودخانه ها و جاری شدن سیلاب و روان آب و رانش و لغزش زمین و شکستن و سقوط درختان و خسارت به سازه ها و ابنیه خبر داد و خاطرنشان کرد: توصیه می شود تمهیدات لازم جهت اجتناب افراد و اشخاص از استقرار و تردد در حاشیه رودخانه ها و همچنین برپایی چادرهای مسافرتی لحاظ شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان عنوان کرد: با توجه به بارش برف در نواحی کوهستانی و دامنه های استان، توصیه می شود از تردد غیرضروری در جاده های کوهستانی و گردنه های گیلان و همچنین محورهای مواصلاتی با استان های مجاور(استان های اردبیل، زنجان و قزوین) اجتناب شود و در صورت ضرورت، تجهیزات ایمنی و گرمایشی لازم به همراه باشد.

وی با بیان اینکه دریا طی این مدت مواج و طوفانی است، شرایط برای فعالیت های دریایی و صیادی را نامناسب و مخاطره آمیز دانست و اضافه کرد: با توجه به بارش برف شدید و وزش باد شدید در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان، کولاک و احتمال وقوع بهمن پیش بینی می شود؛ بنابراین از صعود به ارتفاعات استان و جابجایی عشایر کوچ رو جدا خودداری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار