مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: دوره تربیت مدرس سر‎حلقه‌های مطالعاتی، اسفندماه در استان بوشهر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۹۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱ 18 January 2024

به گزارش تابناک بوشهر، عبدالرحیم افروغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ظهر امروز در آیین تجلیل از برگزیدگان سومین دوره جایزه انتخاب کتاب سال استان بوشهر در سالن آمفی‌تئاتر ۹ دی، اظهار داشت: امیدوارم با تلاش و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری اثرگذار مقدمه تفکر و اندیشه را در جامعه رواج دهیم، زیرا کتاب به‌عنوان بهترین ابزار تجلی‌بخش اندیشه در جامعه به شمار می‌آید.

وی افزود: پرداختن به موضوع تجلی‌بخشی اندیشه در جامعه ساختار‌های مختلفی دارد که مطالعه مهم‌ترین و برجسته‌ترین مولفه در این راستا است.

افروغ بیان کرد: نقطه قوت حوزه علمیه نسبت به دیگر مراکز آموزشی موضوع مباحثه است که یکی از شیوه‌های موفق در قالب حلقه‌های مطالعاتی برای رواج کتابخوانی و اندیشه‌ورزی است.

وی ادامه داد: در نشست‌های خروجی با محوریت کتاب آن هم آثار ارزنده‌ای، چون شاهنامه، گلستان، بوستان صورت می‌گیرد و کتاب‌ها به‌جای اینکه بازخوانی شوند، پیرامون آن گفتگو انجام می‌شود.

افروغ گفت: از این‌رو ما درصدد هستیم تا فرایند حلقه‌های مطالعاتی را در سراسر استان به خوبی پیش ببریم و در این زمینه دوره تربیت مدرس سر‎حلقه‌های مطالعاتی را در اسفندماه برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در پایان به اقدامات اخیر سپاه در پاسخ به حادثه تروریستی کرمان اشاره و عنوان کرد: این اقدام غرورآفرین بود و نویسندگان و اهالی قلم می‌توانند عزت و شکوه این تمدن بزرگی که دارد نشانه‌های شکوفایی خود را به جهانیان نشان می‌دهد، مورد پردازش قرار دهند.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار