امام جمعه خارگ گفت: عملیات موشکی سپاه علیه مقرهای تروریستی موساد و داعش ثابت کرد که هیچ جای امنی در منطقه برای تروریست‌ها وجود ندارد و آنها بایستی منتظر موشک‌های دقیق ایرانی باشند.
کد خبر: ۱۱۴۹۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰ 19 January 2024

به گزارش تابناک بوشهر، حجت‌الاسلام محمود کارگر امام جمعه خارگ ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک میلاد امام محمد تقی (ع) جوادالائمه، اظهار داشت: در روز پایانی اجلاسیه ائمه جمعه سراسر کشور با دیدار مقام معظم رهبری همراه شد، سلام معظم‌له را محضر همه مردم جزیره خارگ ابلاغ می‌دارم و از خداوند می‌خواهیم که همه ما را در راه ولایت ثابت قدم حفظ فرماید و این ثبات قدم با تقوا حاصل خواهد شد.

وی افزود: حمله تروریست‌های اسرائیلی و آمریکایی به جبهه مقاومت در لبنان، سوریه، یمن و عراق و شهادت تعدادی از فرماندهان و مستشاران ایرانی نیازمند انتقام هوشمندانه و مدبرانه جبهه مقاومت در سطح بین‌المللی بود. ایران اسلامی نیز در این میان هوشمندانه عمل کرد و در واقع سپاه پاسداران به نمایندگی از مردم ایران ضمن شروع انتقام‌گیری از قاتلان زنان و کودکان بی‌گناه حملات تروریستی، اهداف مهم دیگری را دنبال کرد.

امام جمعه خارگ تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این عملیات ضد تروریستی موفق، حمله به مقر‌های تروریستی داعش و موساد به‌طور کاملاً همزمان باشد. در واقع ایران رژیم صهیونیستی را هم ردیف داعش در تروریسم معرفی کرد.

وی ادامه داد: در این حملات برای اولین‌بار از موشک‌های بسیار دقیق با برد بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر استفاده شد. انتخاب این برد کاملاً حساب‌شده و معنادار است. یعنی برد مورد نیاز موشکی از ایران به اسرائیل تقریباً معادل همین ۱۲۰۰ کیلومتر است.

کارگر گفت: این عملیات ثابت کرد که هیچ جای امنی در منطقه برای تروریست‌ها وجود ندارد و آن‌ها بایستی منتظر موشک‌های دقیق ایرانی باشند.

وی بیان کرد: ایران برای ایجاد بازدارندگی در مقابل دشمنان از یکی از ابزار‌های خود استفاده کرده و این پیام بسیار مهم را به دنیا گوشزد کرد که هر چند مایل به افزایش تنش و درگیری در منطقه نیست، اما در عین حال با قدرت از منافع مشروع و به حق خود دفاع کرده و اجازه هیچ‌گونه سو استفاده‌ای را به دشمن نخواهد داد.

امام جمعه خارگ خاطرنشان کرد: عملیات موشکی حامل پیام هشدار است که اگر از شیطنت علیه منافع ملی ایران دست برندارند و اگر با تحریک گروهک‌های تروریستی در کشورمان ناامنی ایجاد کنند، با حجم آتش زیاد هدف قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه ایران و پاکستان هیچ گاه علیه هم نبوده‌اند، ادامه داد: این دو کشور همه جا به نفع هم رأی داده‌اند، اولین کشور‌هایی بوده‌اند که انقلاب را در دیگری به رسمیت شناخته‌اند و حتی هنوز هم دفتر حافظ منافع ملی ایران در آمریکا سفارت پاکستان است، هم ایران و هم پاکستان قدرت نظامی بالایی دارند، هم ایران و هم پاکستان قربانیان تروریسم بوده‌اند. شکی نیست که هر دو کشور دشمنان مشترکی دارند.

کارگر یادآور شد: همه عبادات اسرارآمیزند و باید در طول حیات خود با سیر معنوی و روحانی و تقوا ورزی به این اسرار پی‌ببریم، اما سنت اعتکاف یکی از اسرارآمیزترین عبادات است.

وی گفت: اعتکاف به‌دلیل این‌که علاوه بر این‌که عبادتی ترکیبی است و بخشی از مناسک آن با عبادات دیگر مثل روزه و نماز و قرائت قرآن آمیخته است، دارای مناسک خاص به خود نیز هست؛ از این رو قاعدتاً باید اسراری مرکب و مضاعف داشته باشد، عزیزانی که می‌توانند به ویژه جوانان و نوجوانان به‌صورت ویژه از فرصت حضور و انس با خدا استفاده کنند.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار