مهندس ابوالحسینی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد، در پیامی هفته هوای پاک را به همه دوستداران طبیعت تبریک گفت.
کد خبر: ۱۱۴۹۹۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۸ 20 January 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، متن پیام بدین شرح است:
بسمه تعالی
محیط زیست، مسأله‌ای تجمّلاتی نیست؛ یک مسأله حیاتی است
رهبر معظم انقلاب ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
محیط زیست پاک و هوای سالم از بزرگ‌ترین مواهب الهی بشمار می آید که خالق یکتا به ابناء بشر ارزانی داشته و همگان را در حفاظت و آبادانی آن به کرات توصیه فرموده است (آیه ۱۰ سوره الرحمن).
زندگی سالم و پایدار در گرو رفتار منطقی ما با قوانین طبیعت است و براساس اصل 50 قانون اساسی حفاظت از محیط زیست وظیفه و تکلیفی عمومی و همگانی محسوب می‌شود، فلذا صیانت و حراست از این عطیه بی بدیل الهی وظیفه همه انسانهاست.
دست‌یابی به هوای پاک حق مسلم همه آحاد جامعه است و این امر حقوق و تکالیف متقابل مردم و مسئولان ذی ربط را مبرز و محقق می سازد چرا که مشارکت مردم و اصلاح رفتار یکایک ما در این امر، نقش مهمی در کاهش آلودگی‌ها و مرز میان حیات و ممات را ایفا می نماید.

دولت سیزدهم بالاخص مدیریت ارشد استان توجه جدی در کنترل و کاهش آلاینده های هوا را در دستور کار خود قرار داده است، کاشت یک میلیارد درخت، توسعه ابزار شناسایی و پایش آلایندگی و اطلاع رسانی به عموم مردم، اعمال محدودیت توسعه صنایع آلاینده و پرآبخواه در دشت عقدا، مهریز و حرکت به سمت صنایع های تک و استفاده از شرکت های دانش بنیان و نخبگان در راستای افزایش بهره وری و توسعه انرژی های تجدید پذیر از مهمترین برنامه ها و اقداماتی است که در راستای تحقق آینده ای روشن برای زیست بوم استان کویری یزد تدبیر شده است.

 اینجانب ضمن تبریک هفته هوای پاک با شعار "هوای پاک، مسئول پاسخگو، شهروند مسئول"، از همه دوستداران طبیعت تقاضا دارم با اتکال به خداوند متعال و مشارکت قاطع مردمی و اعتلای هم افزایی بین بخشی، احیای مجدد زیست بوم کشورمان را سرلوحه امور قرار داده و با سختکوشی و ممارست وافر خود در تعهد متعالی بشر به منظور صیانت از توسعه پایدار و حراست آینده نگرایانه از طبیعت پاک و هوای سالم مجدانه اهتمام نمایند.
 از درگاه حضرت حق برای همگان، تعالی والا در راه تحقق تعهدات جاری و مسئولیت های اجتماعی خواستارم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار