معاون وزیر جهاد کشاورزی در جریان بازدید از سردخانه سرد و بارانداز پیاز شهر قهدریجان گفت: بیش از ۲۰۰ هزار تن پیاز در استان اصفهان، به ویژه شهر قهدریجان انبارش شده است.
کد خبر: ۱۱۵۰۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳ 19 January 2024

فصاحت گفت: در روز‌های گذشته، تعرفه صادرات پیاز از ۱۰۰ به ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده و امروز، با بازدید میدانی و بررسی مشکلات، از انبارش محصولِ پیاز در شهرستان فلاورجان گزارشی برای تصمیم گیری مجدد در وزارت جهاد کشاورزی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به لزوم تنظیم بازار این محصول افزود: سازمان مرکزی تعاون روستایی با تقویت تعاونی ها، اتحادیه‌های تعاون روستایی و تشکل‌های مردمی، نقش مهمی در تولید و توزیع محصولات کشاورزی و فرآورده‌های دامی و توسعه صادرات خواهد داشت.

فرماندار شهرستان فلاورجان هم در حاشیه این بازدید گفت: با برنامه ریزی و کار جهادی، مشکل گازرسانی به سردخانه ۱۰ هزار تنیِ سردِ محصولات کشاورزیِ قهدریجان مرتفع شد و تامین آب آشامیدنی بهداشتیِ این انبار محصولات در دستور کار قرار گرفته است.

مهدی نادری از لزوم راحتتر کردنِ صادرات محصول پیاز از این شهرستان گفت و ادامه داد: تصمیم گیری برای آزادسازی این محصول باید از وزارتخانه به کارگروه‌های استانی منتقل شود تا با خروج محصول از انبار، از میزان خسارت کشاورزان کاسته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار