به منظور اطمینان از سلامت آب شبکه در ۹ ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۴۳ هزار آزمون مختلف میکروبیولوژی، شیمیایی و کلرسنجی بر روی تاسیسات آبرسانی قم انجام شده است. روزانه ۷۰ مورد نمونه گیری برای آزمایشات میکروبیولوژی و شیمیایی و ۴۵۰ مورد آزمون کلرسنجی بر روی آب قم انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۰۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۶ 21 January 2024

به گزارش تابناک قم، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: به منظور جلوگیری از بروز آلودگی ثانویه در تاسیسات آبرسانی هزار و ۴۶۱ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه آبرسانی و ۱۶ مخزن ذخیره به حجم ۴۵ هزار و ۶۳۰ مترمکعب در نه ماه سال جاری شستشو شده است.

حسن بختیاری از رصد و پایش لحظه‌ای کیفی تاسیسات آبرسانی در استان خبر داد و افزود: روزانه ۷۰ مورد نمونه گیری برای آزمایشات میکروبیولوژی و شیمیایی و ۴۵۰ مورد آزمون کلرسنجی به صورت آزمایشگاهی و تجهیزات آنلاین بر روی آب قم انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به منظور اطمینان از سلامت آب شبکه در ۹ ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۴۳ هزار آزمون مختلف میکروبیولوژی، شیمیایی و کلرسنجی بر روی تاسیسات آبرسانی قم انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با تاکید بر اهمیت شناسایی مخاطرات و ارزیابی ریسک در تأسیسات آبرسانی گفت: در این راستا برنامه اجرای ایمنی آب در شهر‌های قم، جعفریه، سلفچگان، کهک و قنوات و روستا‌های عنایت بیک، خور آباد و مجتمع شهید علی محمدی در حال اجرا است که گواهی ایمنی آب شهر مقدس قم از وزارت بهداشت اخذ شده است.

بختیاری در ادامه به تبیین بخش دیگری از فعالیت‌های مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان قم پرداخت و از پایش ماهیانه آب فضای سبز سطح شهر در راستای جداسازی شبکه آب فضای سبز از شبکه شهری خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای و آزمایشگاهی به دانش‌پژوهان در قالب تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها را از دیگر فعالیت‌های مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آبفای استان برشمرد و افزود: در راستای ساماندهی و ارتقاء آزمایشگاه مرجع شرکت آب و فاضلاب استان، اقدام به اخذ گواهی‌نامه‌های ایزو ۱۷۰۲۵، ایزو ۴۵۰۰۰۱، معتمد محیط‌زیست، کفایت تخصصی انجام آزمون میکروبی و شیمیایی و کالیبراسیون دستگاهی شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار