مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: طی سال جاری ۶۰ واحد صنعتی آلاینده در استان شناسایی شد و این واحدها موظف هستند یک درصد از فروش سالانه خود را به عنوان عوارض سبز به حساب امور مالیاتی واریز کنند.
کد خبر: ۱۱۵۰۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰ 21 January 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، سعید یوسف‌پور ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری گفت: اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان به صورت شبانه‌روزی از واحد‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی پایش‌های لازم را انجام می‌دهد حتی پایش شبانه نیز از این واحد‌ها انجام می‌شود چرا که ممکن است تخلفاتی صورت گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هر سه ماه یک بار فهرست صنایع آلاینده به‌روز رسانی می‌شود طی سال جاری ۶۰ واحد صنعتی آلاینده در استان شناسایی شد و این واحد‌ها موظف هستند یک درصد از فروش سالانه خود را به عنوان عوارض سبز به حساب امور مالیاتی واریز کنند.

وی افزود: هم‌اکنون عمده انرژی تولیدی بر مبنای سوخت‌های فسیلی است، در سطح استان چندین واحد نیروگاهی مستقر شده که حمایت‌های لازم از توسعه انرژی‌های تجدید‌پذیر را انجام می‌دهند.

یوسف‌پور در خصوص آلودگی خودرو‌های فرسوده، بیان کرد: خودرویی که استاندارد‌های لازم را در خروجی اگزوز نداشته باشد جزو خودرو‌های فرسوده به شمار می‌رود و خودروی دارای استاندارد‌های لازم جایگزین خودروی فرسوده می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر یک واحد صنعتی استاندارد‌های لازم را نداشته باشد ضمن اخطار در فهرست صنایع آلاینده قرار می‌گیرد، اضافه کرد: در صورتی که آلایندگی بهبود نیابد، به دلیل تهدید جدی علیه بهداشت عمومی واحد تولیدی توسط مراجع ذی‌صلاح تعطیل می‌شود و در حال حاضر چندین واحد صنعتی به دلیل مدیریت نکردن پساب پلمب شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: عمده واحد‌هایی که به عنوان صنایع آلاینده شناخته شدند در بحث پساب صنعتی و بهداشتی، آلایندگی هوا و بوی نامطبوع فرآیند تولید مشکل داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار