نماینده ولی فقیه در لرستان نقش نمایندگان توانمند در پیشرفت استان را مهم برشمرد و گفت: استان‌هایی که نماینده توانمند و در تراز انقلاب انتخاب کرده‌اند بخشی از پیشرفت آنها به خاطر انتخاب خوب نمایندگان بوده است.
کد خبر: ۱۱۵۰۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶ 23 January 2024

به گزارش تابناک لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی عصر امروز در اجتماع نیرو‌های مومن انقلابی لرستان که در مصلی الغدیر خرم آباد برگزار شد، بر توکل به خداوند در انجام همه امور تاکید کرد و اظهار داشت: هر جا خدایی کار کردیم و از خدا فاصله نگرفتیم موفق بودیم و هر کجا از خداوند فاصله گرفتیم نتیجه نگرفتیم.

وی افزود: در اسلام مسوولیت سخت‌گیرانه است و کاسبی و امتیاز نیست، بلکه مسوولیت امانت است، چنانکه حضرت علی (ع) می‌فرماید هر کس در این امانت خیانت کند خداوند تا روز قیامت او را لعنت می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در لرستان در ادامه به خواسته ملت ایران در یک قرن گذشته برای تشکیل مجلس اشاره کرد و گفت: از زمان مشروطه تا به ۲۲ بهمن منتهی شد همه بدنبال این بودند که مجلسی شکل بگیرد که عصاره فضائل ملت باشد و منافع ملت را سرلوحه کار قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی در ۲۲ بهمن به بعد به خواست مردم توجه کرد و نظامی شکل گرفت که پایه آن بر دوش مردم استوار گشت، بنابراین انتخابات ذاتا و فی‌النفسه و صرف نظر از آنچه در اطراف ما می‌گذرد از اهمیت بالایی برخوردار است.

شاهرخی انتخابات را اساس مردم سالاری برشمرد و افزود: انتخابات جلوه‌ای از حاکمیت مردم است و رابطه حاکمیت با مردم را انتخابات تنظیم مشخص می‌سازد.

وی انتخابات را تزریق کننده امید در جامعه دانست و یادآور شد: انتخابات تزریق خون تازه به کالبد نظام است.

امام جمعه خرم آباد بیان کرد: انتخابات سبب اقتدار ملی و ایجاد کننده امنیت است.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی کشور‌های با چند میلیون جمعیت امنیتشان وابسته به خارجی‌ها است، گفت: آن‌ها وابسته و در واقع نوکر هستند و علاوه بر امنیت اقتصادشان هم به خارجی‌ها و غربی‌ها وابسته است.

شاهرخی در ادامه عنوان کرد: ما ممکن است به کار یک یا چند نماینده انتقاد داشته باشیم، اما جایگاه مجلس شورای اسلامی یا جای یک یا چند نماینده متفاوت است کما اینکه در طول یازده دوره مجلس مصوباتی داشتیم که در طول سرنوشت ملت تاثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه مجلس تاثیر فراوانی در حوزه‌ها و ابعاد مختلف زندگی مردم دارد، اظهار کرد: انتقاد از یک یا دو نماینده نباید منجر به قهر کردن با صندوق‌های رای شود، بلکه در انتخابات باید بدنبال این بود که افراد شایسته و توانمند را انتخاب کرد و مجلس قوی تشکیل داد.

نماینده، ولی فقیه در لرستان گفت: امروز وقتی مشاهده می‌کنیم از سلیقه‌های مختلف در میان داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی وجود دارد.

وی با بیان اینکه بررسی سابقه اجرایی کاندیدا‌ها می‌تواند به انتخاب بهتر کمک کند، افزود: خدمت‌گذاری هر چه بیشتر به مردم و اعلام دستاورد‌های نظام در افزایش مشارکت مردم تاثیر دارد.

شاهرخی تصریح کرد: در استان ما انتخابات معایب و آسیب‌هایی دارد که باید برای اینکه این آسیب‌ها نباشد تلاش کنیم، مانند تلاش به قومیت‌گرایی برای به دست آورده رای افراد و یا سوگند دادن افراد برای گرفتن رای.

وی بر پرهیز از ایجاد دو قطبی در انتخابات تاکید کرد و گفت: استان‌هایی که نمایندگانی انتخاب کردند که در تراز انقلاب اسلامی بودند، بخشی از پیشرفت این استان‌ها به خاطر انتخاب خوب نمایندگان بوده است.

امام جمعه خرم آباد تاکید کرد: ممکن است افرادی در بین کاندیدا‌ها وحود داشته باشد که سخنران خوبی باشد، اما توانمندی اجرا نداشته باشد، اگر کاندیدا‌ها توانایی انجام مسوولیت در کمیسیون‌های مجلس نداشته باشند کارایی مناسب را نخواهند داشت.

وی تاکید کرد: ایجاد مجلسی قوی و توانمند می‌تواند جمهوری اسلامی را به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی برساند و باید این را به مردم گفت تا با نکته باز انتخاب کنند.

شاهرخی با بیان اینکه یک نماینده در تصمیم‌گیری‌های کشور دخیل است، افزود: نصرت خدا وقتی می‌آید که انتخاب درست شکل بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان، ولی فقیه و ائمه جمعه از هر نوع حمایت از کاندیدا‌ها منع شده‌اند، بیان کرد: ما گفتمان اسلامی را تقویت می‌کنیم و بر انتخاب افراد شایسته، فتنه ستیز و توانمند و مردمی تاکید می‌کنیم، اما از هیچ شخص و جناحی حمایت نمی‌کنیم.

نماینده، ولی فقیه در لرستان گفت: ما انتظار خود را به برگزار کنندگان انتخابات و مدیران مربوطه اعلام کردیم و یقینا استاندار محترم تمام توان و دقت خود را بکار خواهد بست که این انتخابات متفاوت از انتخابات‌های قبل باشد

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار