مسئول بسیج رسانه ناحیه کرمانشاه:
مسئول بسیج رسانه ناحیه کرمانشاه گفت: امروز جنگ ما با دشمن خارج از فضای فیزیکی و حقیقی، جنگ رسانه است و باید خود را برای آن تجهیز کنیم.
کد خبر: ۱۱۵۰۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲ 24 January 2024

کیوان دارابخانی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: وظیفه‌ ما در رسانه ساخت تصویر است، رسانه باید بتواند و توجه داشته باشد که چگونه بر اساس ارزش‌های خودی برای خودی و بیگانه تصویرسازی می‌کند.

وی افزود: رسانه آن جایی که باید استحکام سازی انجام دهد تصویر متناسب با خودی درست می‌کند و آنجا که می‌خواهد عملیات روانی پدافندی کند تصویر مناسب برای آن می‌سازد، این گونه تصویرسازی کار رسانه است.

مسئول بسیج رسانه ناحیه کرمانشاه تصریح کرد: ما باید ملزومات جنگ ترکیبی را بشناسیم و بدانیم به چه چیزی نیاز داریم، باید پیش بینی و آسیب شناسی داشته و بر اساس آن مهندسی نوین انجام دهیم، این کار تخصصی در حوزه رسانه‌ است و این مهندسی مجدد را باید حوزه تخصصی رسانه انجام دهد.

این مسئول حوزه تخصصی رسانه گفت: باید موضوع را از یک جایی شروع کرد، سپس مطالبه‌گری و بعد نقشه رسانه‌ای نوین و مهندسی نوین را انجام داد و بر اساس آن موضوع را پیش برد.

دارابخانی ادامه داد: ما می‌گوییم در جنگ سخت پیاده‌نظام، توپخانه و بمباران هوایی و موشکی داریم، در جنگ ادراکی و نرم هم همین‌ها را داریم، پیاده‌نظام شما همان نویسنده ها، تصویربردار، عکاس، توئیت‌زن و کامنت‌گذار است، همان‌گونه که در جنگ سخت آموزش‌های تک تیراندازی و نیروی پیاده داریم اینجا هم باید چنین آموزش.هایی داشته باشیم.

مسئول بسیج رسانه ناحیه کرمانشاه گفت: ما احتیاج داریم در جنگ ترکیبی و در شبکه ادراکی‌ و شبکه رسانه‌ای‌ بازنگری کنیم، ما یک زمانی می‌گفتیم شبکه جهان گستر اولیه یا وب یک مطرح است. خب آن شبکه رفت و وب ۲ آمد و در حال حاضر وب سه را تجربه می‌کنیم. باید ببینیم در پنج سال دیگر چه اتفاقی می‌افتد و خودمان را برای آن جنگ آماده کنیم.

دارابخانی خاطرنشان کرد: ما که نمی‌خواهیم شعار بدهیم، اعتقادمان بر این است که روزی می‌رسد که کل این کره زمین خاکی در اختیار اسلام قرار می‌گیرد، اگر به این اعتقاد داریم، باید با این افق برنامه‌ریزی کرده و تحول را ایجاد کنیم. نگاهمان باید در تراز انقلاب اسلامی باشد.

وی اضافه کرد: نباید فقط شعار بدهیم، باید واقعا در تراز انقلاب اسلامی فکر کنیم و در این حوزه کارمان را انجام دهیم، آرایش رسانه‌ای بگیریم و آن تکلیفی که به عهده ما هست انجام دهیم که اگر ما حرکت کنیم حتما خدا هم به کار ما برکت می‌دهد، فرق ما با دشمن در این است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار