رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از رشد 600 هزار تنی تولید محصولات کشاورزی در سال‌جاری نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت در حال حاضر 3.5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۰۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸ 24 January 2024

به گزارش تابناک کردستان، پیمان اسکندری پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از پیشکسوتان و فعالین بخش کشاورزی کردستان اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان رشد تولید و مهار تورم نام‌گذاری شده است برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای از اول سال در حوزه جهاد کشاورزی در راستای عملیاتی شدن این شعار صورت گرفت.

وی از رشد ۶۰۰ هزار تنی تولید محصولات کشاورزی در سال‌جاری نسبت به بازه زمانی مشابه خبر داد و افزود: در همین راستا در سال‌جاری با رشد قابل قبولی از ۲.۹ میلیون تن به ۳.۵ میلیون تن تولید محصولات کشاورزی دست پیدا کردیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: در سال زراعی جاری ۱.۳ دهم تن گندم در استان تولید شده است ۱.۲ دهم تن گندم توسط شرکت غله خریداری شد و رکورد بی‌سابقه‌ای در تاریخ کشاورزی استان کردستان بود.

اسکندری اضافه کرد: در سایر شاخص‌ها نیز در حوزه صنایع تبدیلی ظرفیت ذخیره‌سازی سردخانه‌ها از ۳۵ هزار تن به ۹۶ هزار تن یعنی ظرف دو سال اخیر ۲.۷ دهم برابر ظرفیت سردخانه‌ای افزایش پیدا کرد.

وی افزود: ظرفیت گلخانه‌ای در استان با رشد قابل قبولی از ۳۰ هکتار به ۶۵ هکتار رسیده و ۳۰۰ هکتار هدف‌گذاری شده و عملیات اجرایی آن شروع شده است.

وی تبدیل اراضی دیم به آبی را از راهبرد‌های اصلی جهاد کشاورزی استان با انتقال آب پایاب سد‌ها عنوان کرد و گفت: نمونه بارز این مهم ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از سد گاران و دریاچه زریوار است که در سفر اخیر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان بهره‌برداری شد.

بهره‌برداری از ۱۵۰۰ هکتار اراضی دیم به آبی در کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: هزار و ۵۰۰ هکتار تبدیل اراضی دیم به آبی در پایاب سد قشلاق نیز براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در دهه مبارک فجر امسال بهره‌برداری می‌شود.

اسکندری تصریح کرد: ایستگاه پمپاژ دهکانان بعد از ۲۰ سال از دیم به آبی تبدیل شد که این نمونه از اقدامات و راهبرد‌های سازمان جهاد کشاورزی در غرب استان در راستای توسعه هرچه بیشتر صنعت کشاورزی است.

وی افزود: در شرق استان نیز با توجه به شرایط خاصی که وجود دارد، موضوع آبخیزداری توسط منابع طبیعی مورد توجه قرار گرفته و در این راستا پروژه‌های متعددی در حال اجرا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در حوزه شیلات نیز دو پروژه با ظرفیت بیش از یک هزار و ۵۰۰ تن در اسفندماه امسال آغاز به کار می‌کند و در بحث توسعه دام سبک در سارال مریوان برنامه قابل توجهی در دستور کار قرار گرفته است.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار