مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری گفت: صادرات وزنی گمرک استان طی 10 ماهه ابتدایی امسال 325 هزار تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 226 درصدی را شاهد هستیم.
کد خبر: ۱۱۵۱۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷ 28 January 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، علی‌اصغر عبداللهی ظهر امروز در حاشیه بازدید استاندار چهارمحال و بختیاری از گمرک استان، گفت: گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی کشور نقش مهمی در توسعه اقتصادی دارد.

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بیش از ۸ هزار و ۸۰۰ کد تعرفه کالا وجود دارد که گمرک مسؤول اجرای ۴۲ قانون و مقررات در ۲۵ سازمان دولتی است.

وی افزود: برای کمک به واحدهای تولیدی جهت ترخیص مواد اولیه و تجهیزات خط تولید تسهیلات ۱۸ گانه‌ای ابلاغ شده که در این راستا تاثیرگذار است.

عبداللهی اضافه کرد: آسیب‌شناسی نقاط ضعف و قوت سال گذشته و رفع مشکلات باعث رشد ظرفیت‌های تولیدی، صادراتی، جهش شاخص تجاری و ثبت آمار بی‌نظیر صادرات گمرک چهارمحال و بختیاری شد.

وی بیان کرد: صادرات وزنی گمرک استان طی ۱۰ ماهه ابتدایی امسال ۳۲۵ هزار تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۲۶ درصدی را شاهد هستیم.

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون ۵ هزار و ۹۶۰ تن واردات وزنی در گمرک چهارمحال و بختیاری انجام شده است که با افزایش ۳۴۰ درصدی روبرو هستیم.

رشد ۱۰۶ درصدی تراز تجاری چهارمحال و بختیاری

وی عنوان کرد: تراز تجاری چهارمحال و بختیاری برای اولین بار در استان ۱۳۰ میلیون دلار مثبت شده که ۱۰۶ درصد رشد داشته است.

عبداللهی اظهار داشت: مشکلات موجود در گمرک استان، زیرساختی و ساختمانی است که امیدواریم با مصوبات سفر اول رئیس‌جمهور حل شود.

وی افزود: گمرک در بسیاری از استان‌ها دارای ساختمان و انبار جداگانه است تا برای تردد کامیون‌ها مشکلی نباشد اما گمرک چهارمحال و بختیاری فقط یک ساختمان آپارتمانی دارد که باید در سریعترین زمان ممکن انبار این اداره ایجاد شود.

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ایجاد گمرک در شهرستان بروجن و لردگان باعث رونق تولید و صادرات و همچنین اشتغال‌زایی می‌شود که باید برای ایجاد این اداره در شهرستان‌های گفته شده، برنامه‌ریزی جدی از طرف مسؤولان مربوط صورت بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار