فرماندار مشگین شهر از تقویت زیرساخت های گردشگری این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰ 20 October 2015
به گزارش ایرنا ، ابراهیم امامی روز سه شنبه در آیین اجرای طرح گاز رسانی به منطقه نمونه گردشگری موئیل با بیان اینکه تامین زیر ساخت های گردشگری از اولویت های اصلی شهرستان است افزود: عملیات احداث جاده اصلی منطقه نمونه گردشگری موئیل نیز از سال گذشته آغاز شده و با بهره برداری از جاده دسترسی و خط انتقال گاز شاهد شتاب بیشتری در توسعه ، عمران و آبادانی منطقه خواهیم بود.
وی در زمینه طرح گاز رسانی منطقه نمونه گردشگری موئیل گفت: برای این طرح که 24 کیلومتر طول دارد 15 میلیارد ریال هزینه می شود.
امامی افزود: با بهره برداری از خط انتقال گاز در این منطقه علاوه بر گاز رسانی به مراکز و اماکن گردشگری واقع شده در مسیر بیش از 500خانوار روستایی نیز در مناطق گردشگری وله زیر ، موئیل و دیزو از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند.
او اظهار کرد: هم اکنون 82 روستای این شهرستان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند که حدود نیمی از این روستاها در زمان دولت فعلی گاز رسانی شده است.
وی گفت: بیش از 70 درصد از جمعیت این شهرستان نیز از تسهیلات گاز طبیعی بهره مند هستند و عملیات گاز رسانی به 51 روستای دیگر هم در حال اجرا است.
امامی با بیان اینکه بر اساس اعلام هواشناسی امسال زمستان سخت و سردی در پیش رو است بر لزوم سوخت رسانی به مناطق فاقد گاز شهری و ذخیره سوخت در این شهرستان تاکید کرد.
شهرستان مشگین شهر با 155 هزار نفر جمعیت در 85 کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد ، کهنه قلعه ، چند حمام قدیمی و آب های گرم معدنی شابیل و قینرجه است.
ده ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
یه جایی هم باید خیلی سست بشه بین مردم اونم پایه های دروغگویی. از بس این جماعت دروغگو شدن.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار