رئیس شورای تبلیغات خراسان رضوی از برگزاری ۴۰۲ عنوان برنامه ویژه جشن بزرگ چهل‌ و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با شعار «جشن ملی، مشارکت پرشور، آینده روشن» در سطح استان خراسان رضوی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۱۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹ 29 January 2024

به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام سید محمد سلطانی با بیان این مطلب اظهار کرد: اجرای هشت هزار برنامه ویژه دهه فجر توسط کمیته‌های برگزاری چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در استان خراسان رضوی برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: مراسم ویژه ایام الله دهه فجر توسط 28کمیته اجرایی در ستاد دهه فجر استان و مشهد برگزار خواهد شد و برنامه‌های ویژه ای در 1700 مسجد و 8هزار مدرسه، بقاع متبرکه، هیئت‌های مذهبی، ورزشی، ادارات و نهاد‌های سطح استان اجرا می‌شود.

حجت الاسلام سلطانی تصریح کرد: نواختن زنگ انقلاب در مدارس استان در 11 بهمن ماه و جشن ویژه دهه فجر روز 12 بهمن در سالن شهید بهشتی برگزار می‌شود. همچنین رژه موتوری در 6 محور که ابتدای آن فرودگاه هاشمی نژاد و انتهای آن میدان شهداست، غبار روبی گلزار شهدا با حضور خانواده شهدا، نور افشانی 313 نقطه در مشهد و استان ساعت 21 در شب 22بهمن از دیگر برنامه‌های ایام الله دهه فجر است که در مجموع 402عنوان برنامه توسط 28کمیته در سطح استان طراحی و اجرا خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: اقتدار و پیشرفت را به برکت ایستادگی و مقاومت مردم ایران و حضور در صحنه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی را در طول چهل و اندی سال شاهد هستیم، بنابراین یکی از ویژه برنامه‌های دهه فجر افتتاح 1872پروژه عمرانی است و تلاش می‌کنیم حضور پرشور، با معنا و شناخت اقشار مختلف مردم، به ویژه رای اولی‌ها را بسترسازی کنیم و از مردم می‌خواهیم علاوه بر شرکت گسترده در جشن و مراسم‌های ویژه دهه فجر، در انتخابات جاری نیز حضور پررنگی داشته باشند.

حجت الاسلام سلطانی بیان کرد: راهپیمایی 22 بهمن در سراسر استان در مراکز تعیین شده ساعت 9 صبح شروع خواهد شد. مسیر راهپیمایی در مشهد نیز از میدان 15 خرداد تا حرم مطهر رضوی است که در طول مسیر غرفه‌های مختلف فرهنگی و علمی و به صورت ویژه جهت نمایش دستاورد‌های شرکت‌های دانش بنیان در طول 45 سال و اجرای برنامه‌های مختلف مانند سرود و نمایش توسط کودکان و نوجوانان را خواهیم داشت.

وی افزود: سخنران ویژه راهپیمایی 22 بهمن، برابر هماهنگی‌های به عمل آمده دکتر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در حرم مطهر رضوی خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: برگزاری 8هزار برنامه فرهنگی، هنری، قرآنی، جشنواره، نشست بصیرتی و تبیینی، ورزشی، طرح مواسات و یادواره شهدا توسط کمیته‌های برگزاری چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی استان در دهه فجر برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام سلطانی افزود: نواخته شدن زنگ انقلاب، اجتماع مردمی با سخنرانی استاندار، رژه موتوری 12 بهمن، عطرافشانی گلزار شهدا، نورافشانی در 313 نقطه مشهد از جمله این برنامه‌هاست.

وی ادامه داد: برپایی ‌میز خدمت ‌در مناطق ‌محروم ‌و حاشیه ‌مشهد و طرح غربالگری ‌سلامت،‌ حقوقی ‌و ‌مشاوره، نشست علمی با موضوع تاثیر انقلاب اسلامی در مسائل بین المللی، برگزاری 10 نشست علمی با موضوع انقلاب اسلامی در مدارس علمیه از دیگر برنامه‌هایی است که در این دهه برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: پروژه‌های مختلفی نیز در این دهه افتتاحی در بخش‌های صنعت، ارتباطات و مخابرات، محرومیت زدایی، توسعه شهری،کشاورزی و منابع طبیعی، انرژی، بهداشت و درمان، حمل و نقل جاده ای، آموزش، توسعه روستایی، تامین آب و اجرای شبکه های فاضلاب، توسعه و اجرای زیرساخت های شهرک های صنعتی، توسعه و خدمات عشایری و مسکن مهر کلنگ زنی شده و یا به بهره برداری خواهد رسید.

حجت الاسلام سلطانی با تشکر از حضور پرشور مردم در 24 راهپیمایی و مراسم که از ابتدای سال تاکنون در استان برگزار شد افزود: شعار محوری امسال جشن ملی، مشارکت پرشور و آینده روشن انتخاب شده است.

رئیس کمیته کارگری و کارفرمایی ستاد دهه فجر خراسان رضوی نیز گفت: اجرای 309 برنامه از جمله شرکت در نماز جمعه، زنگ انقلاب در کارخانه ها و برگزاری مسابقات ورزشی از برنامه‌های مورد نظر در این دهه است.

محمدامین بابایی افزود: 15 تا 19 بهمن نیز میزخدمت در مساجد مختلف استان برگزار خواهد شد.

برگزاری اردوی نخبگان پزشکی

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی نیز ادامه داد: به مناسبت دهه فجر، هفدهم بهمن اردوی سراسری و نخبگانی 800 نفر از دانشجویان پزشکی تحت پوشش این کمیته را با حضور وزیر بهداشت و درمان به میزبانی مشهد برگزار خواهیم کرد.

محمد افشارنیا افزود: توزیع هزار سری جهیزیه، 500 سری لوازم ضروری منزل و 10 هزار سبد کالا از دیگر برنامه‌ها به مناسبت دهه فجر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار