استاندار گیلان گفت:
استاندار گیلان گفت: معلمان در آگاهی اجتماعی و سیاسی دانش آموزان در کنار تربیت علمی و اخلاقی نقش اساسی دارند.
کد خبر: ۱۱۵۲۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴ 01 February 2024

به گزارش تابناک گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی در آیین نواخته شدن زنگ انقلاب در دبیرستان دخترانه آیت الله بهجت فومنی در رشت گفت: دانش آموزان در مدارس در کنار تربیت علمی و اخلاقی باید آگاهی اجتماعی و سیاسی‌شان نیز ارتقا یابد.
وی با اشاره به اهمیت تربیت دانش آموزان در حوزه علمی، اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی افزود: دانش آموزان باید از انقلاب اسلامی بعنوان امانت که زمینه ساز استقلال آزادی و فرصت برابرآموزش را فراهم کرده است به خوبی حفاظت کنند.
استاندار با اشاره به وضعیت تربیت متخصصان قبل از انقلاب و بعد از انقلاب گفت: پیش از انقلاب اسلامی پزشکان و شخصیت‌های علمی و دانشگاهی ازخارج کشور به ایران می‌آمدند و ما توان تربیت متخصص را نداشتیم.
دکتر اسدالله عباسی عباسی با اشاره به روستا‌ها در قبل از انقلاب افزود: اوایل انقلاب روستا‌ها امکانات اولیه را نداشتند و دانش آموزان مستعد در همان مقطع ابتدایی باقی می‌ماندند و امکان رشد نداشتند.
وی به کمبود امکانات و تجهیزات علمی و فرهنگی پیش از انقلاب اشاره و تصریح کرد: پیش از انقلاب دانش آموزان چند مقاطع مجبور بودند در یک کلاس تجمیع و آموزش ببینند.
استاندار گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی حاکمیت شایستگان ملت بر مردم است افزود: آمریکا و غرب با کودتا در بسیاری از کشور‌ها دولت را به نفع خود تغییر می‌دهند، اما تلاش آنها در خصوص ایران بی نتیجه مانده است.
وی گفت: آمریکا و اسرائیل و منافقانی که اکنون با ایران اسلامی مخالفت می‌کنند در ظاهر حامی مردم هستند همین کشور‌ها روزی بمب‌های شیمیایی را بر سر ملت می‌ریختند.
استاندار گیلان افزود: انقلاب اسلامی همواره در کنار ملت است و با ایجاد امکانات مناسب، فراهم آوردن زیرساخت‌ها در روستا‌ها و ایجاد راه‌های ارتباطی مناسب با سایر کشور‌ها در راستای اقتدار سیاسی ایران با دنیا در تعامل است.
وی به اهمیت مشارکت سیاسی نیز اشاره کرد و گفت: شرکت در انتخابات و راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان مشارکت مردم برای داشتن آینده روشن و امیدوار کننده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار