استاندار کرمانشاه مطرح کرد؛ 
استاندار کرمانشاه با اشاره به نقش موثر فعالیت‌های ورزشی در ایجاد نشاط اجتماعی گفت: ورزش و فعالیت‌های ورزشی منجر به کاهش آسیب اجتماعی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۲۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵ 01 February 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمدطیب صحرایی عصر امروز پنجشنبه (دوازدهم بهمن‌ماه) در آیین اختتامیه دومین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج جام طاق‌‌بستان که در سالن شهید بهشتی مجموعه ورزشی آزادی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: به دست اندرکاران برنامه خدا قوت و به افراد شرکت‌کننده خوش‌آمد می‌گوییم.

وی افزود: در ساعات پایانی برگزاری مسابقات هستیم، خرسندیم که استان ما را در فعالیت ها همراه خود می‌بینید، استان ما دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی مانند اقیلم چهار فصل و پذیرایی گردشگر در تمامی سال است، فعالیت ورزشی که پدیده مفیدی است در سرزمینی که تمامی جذابیت‌ها و بیش از چهار هزار اثر تاریخی دارد بسیار خوب است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: فعالیت‌های ورزشی در استان بسیار است و تلاش می‌کنیم که استان در زمینه‌های مختلف ارتقاء درونی داشته و پذیرای میهمان از استان‌ها و کشورهای مختلف در زمینه‌های ورزشی داشته باشد.

وی بیان کرد: هر چقدر که جامعه ما به ورزش نزدیک شود از آسیب‌ها دور می شود، بنده به عنوان یک مسئول لازم می‌دانم که به نوجوانان و جوانان اعلام کنم که کرمانشاه سینه ستبر ایران اسلامی است، نکته مهم استان این است که سال‌های نه چندان دوری نزد پزشکانی مراجعه می‌کردیم که حتی زبان آنها را نمی‌دانستیم و با اشاره به درمان بیماران می‌پرداختند و اکنون در این حد از ارتقای ملی هستیم.

صحرایی تشریح کرد: ما در شرایطی کشور خود را از رژیم گذشته تحویل گرفتیم که حتی برای دفاع به ما سیم خاردار نمی فروختند، امثال فرنگیس حیدرپور داریم که با تبر روبروی افسر بعثی ایستاد، امروز ۱۲ بهمن ماه است و در شرایطی صحبت می‌کنیم که کرمانشاه ما ۲۰ میلیون تن تولید معدنی و پنج میلیون تن تولید کشاورزی دارد.

وی عنوان کرد: دریادار ایرانی با یک ناو تمام ایرانی به نام دنا تمام جهان را رفته، همچنین ۲ جراحی در ناو انجام شده است و سه هزار و ۱۰۰ دانشجوی عراقی در استان ما درس می خوانند و ۷۰۰ پذیرش دانشگاه علوم پزشکی از عراق داشته‌ایم و این امر ثمره خود باوری است.


حضور ۳۰۰ بازیکن در دومین مسابقه بین‌المللی شطرنج جام طاق‌‌بستان

سامان آرمند سر داور دومین مسابقه بین‌المللی شطرنج در این آیین، اظهار کرد: دومین مسابقه بین‌المللی شطرنج جام طاق‌‌بستان در چهار جدول برگزار شد، شامل جدول A، جدول B، جدول C و جدول بلیتس بود.

وی افزود: ۳۰۰ بازیکن از ۱۲ کشور طی هشت روز در مسابقات شرکت کردند، از تیم همراه و ۲۰ داور از سراسر کشور ملی و بین‌المللی، خانواده ها، مربیان و همراهان تشکر می‌کنم.

اعطای بیش از سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جایزه در مسابقه بین‌المللی شطرنج

داریوش کرمی رئیس هیئت شطرنج استان کرمانشاه در این آیین، اظهار کرد: این مسابقات سال گذشته نیز برگزار شده بود، امسال مسابقه پنجم بهمن مصادف با ولادت حضرت علی (ع) آغاز شد.

وی افزود: نزدیک به ۱۲ کشور در این مسابقه شرکت کردند و بیش از سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی به برگزیدگان تعلق گرفت و در هشت روز در ۹ دور به روش سوییسی برگزارشد.

رئیس هیئت شطرنج استان کرمانشاه تصریح کرد: زیرساخت‌ها در ابتدا تنها برای مسابقات هفتگی تهیه شد و در اسفند ۱۴۰۰ میزبان فینال دختران کرمانشاه بودیم، در شهریور ۱۴۰۱ اولین دوره جام طاق‌‌بستان برگزار شد، اسفند ماه تیم سوم لیگ برتر شطرنج شدیم و در تابستان ۱۴۰۲ میزبان مسابقات آقایان بودیم.

وی بیان کرد: علی رغم سختی فراوان در برگزاری مسابقات با کمک هیئت اجرایی، اداره ورزش و جوانان، شهرداری کرمانشاه و سایر دستگاه‌های مربوطه کار انجام شد.

عدم وجود مشکل در برگزاری مسابقات در کرمانشاه

شادی پریدر سرپرست فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران در این آیین، اظهار کرد: هیئت شطرنج استان جزو استان‌های معتمد است و برگزاری مسابقات در دهه فجر در چند استان برگزار می شود.

وی افزود: مسابقات خزر و خاوران در شهرهای دیگر برگزار می‌شود، این مسابقات با این تعداد شرکت کننده و بازیکنان مطرح از قبل مشخص است و شرکت کنندگان با آرامش خاطر در آن شرکت کردند.

سرپرست فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: با توجه به تاریخی بودن استان و مهمان نواز بودن مردم آن هیچ مشکلی نداشتیم،به احتمال زیاد مسابقات در فروردین ماه سال آینده در فدراسیون برای رده‌های دختران و پسران برگزار می‌شود.

در ادامه از زهرا عباسی سر داور جدول A، سرداور جدول B سامان آرمند، سر داور جدول C آرش شاهمرادی و داوران وحید رضا ربیعی، آرمین جلیلی، سوما محمدی، میلاد خدابنده، سارا بری، سهیلا زروریان، فاطمه مرادی، یاسمن آزادی خواه، رضا رضایی فراز و الهام راد پور تجلیل شد.

همچنین از بازیکن زیر ۱۲ سال کارن مصطفی زاده، بازیکن زیر ۱۰ سال مهرسام خزایی، هرشان امیری، دانیال سلطانی و بازیکن اخلاق این دوره از مسابقات سایه امیری تجلیل شد.

در بخش جدول A تجلیل‌ها به شرح زیر است؛
نفر اول کرمانشاه: محمد متین اسور
نفر اول پیشکسوتان بالای ۵۰ سال از پاکستان محمود لودهی
نفر اول بانوان: میترا اصغرزاده
نفر نخست از آذربایجان: ولگا رسول اف
نفر دوم از ارمنستان: لئون باروزیان
نفر سوم از البرز: امیرمحمد آزادی
نفر چهارم از ایران: سید مهراب خوش کلام

اسامی برگزیدگان بخش بلیتس به شرح زیر است؛
نفر اول بانوان: میترا اصغرزاده
نفر اول زیر پنج سال: آریا رصد
نفر اول زیر ۱۰ سال: پارسا آزموده
نفر اول زیر ۱۲ سال: آیهان رهبر
نفر اول زیر ۱۴ سال: ارشیا محمدنیا
بازیکن برتر بدون ریتینگ: آرمین محمدی
نفر اول کرمانشاه: محمدعلی چقایی
نفر اول: امیرمحمد آزادی
نفر دوم: هوریا دلیف
نفر سوم: مسعود مرادی
نفر چهارم: مکسات آزاتایو

اسامی برگزیدگان جدول C به شرح زیر است؛
برترین بازیکن دختر کرمانشاه: هورسا دژاگر
برترین بازیکن پسر کرمانشاه: مهرداد امیری
برترین بازیکن زیر ۱۲ سال: کسری رستمی
مقام اول زیر هشت سال دختران: رها زعفرانکی
مقام اول زیر هشت سال پسران: بردیا بابایی
مقام اول: پارسا آزموده
مقام دوم: محمدپارسا دارابی
مقام سوم: نویان حیدریان

اسامی برگزیدگان جدول B به شرح زیر است؛
نفر اول بانوان: مهدیس مهدوی
نفر اول پیشکسوتان بالای ۵۰ سال: ویلی ویلیکس
نفر اول پیشکسوتان بالای ۶۵ سال: علی‌اکبر عزیزی تفرشی
نفر اول کرمانشاه: محمد مهدی زورویی
نفر اول: مجتبی صفایی اسکندری
نفر دوم: راویک آبراهامیان
نفر سوم: ایلیا حجتی نژاد
نفر چهارم: علی موسیوند

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار