به‌مناسبت شهادت حضرت قاسم‌ابن‌الحسن (علیه السلام) نوجوانان مازندرانی در قالب مراسم دسته‌روی دانش‌آموزی با اجرای طرح کشوری «احلی‌‌من‌العسل» در ششمین روز از ماه محرم به عزاداری پرداختند.
کد خبر: ۱۱۵۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸ 20 October 2015
به گزارش تابناک مازندران  از شهرستان ساری، امروز در ششمین روز از ماه محرم یک‌هزار دانش‌آموز مازندرانی به‌صورت متمرکز هم‌زمان با سراسر کشور با اجرای طرح کشوری «احلی‌من‌العسل» به عزاداری سید و سالار شهیدان پرداختند.
در ششمین روز از ماه محرم که مصادف با شهادت حضرت قاسم‌ابن‌الحسن (ع) است، همایش نوجوانان عاشورایی در قالب مراسم دسته‌روی دانش‌آموزی در مازندران برگزار شد.
همایش نوجوانان عاشورایی در مرکز مازندران که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی بود، مورد استقبال دانش‌آموزان قرار گرفت.
حضور چشم‌گیر و سازماندهی شده دانش‌آموزان از میدان شهید قاسمی تا امام‌زاده یحیی ساری هنرنمایی در اجرای فرهنگ ایثار و شهادت بود که نوجوانان امروز به منصه ظهور رساندند.
دانش‌آموزان با در دست داشتن پرچم یا «حسین شهید»، «یا ابوالفضل»، «تا عاشورا است دین اسلام زنده است»، ثابت کردند که عاشورا به زمان و مکان خاصی تعلق ندارد.
امروز در مراسم دسته‌روی و عزاداری سید و سالار شهیدان حسین‌ابن علی دانش‌آموزان ذاکر اهل‌بیت (ع) شده بودند و در قالب مرثیه خوانی هنرنمایی می‌کردند.
دانش‌آموزان امروز با ارادت قلبی به شهدای اسلام خود را تربیت شده مکتب اهل‌بیت (ع) می‌دانستند.
یکی از دانش‌آموزان در مسیر مراسم دسته‌روی عزاداری می‌گفت، فرهنگ عاشورایی هیچ‌وقت از بین نمی‌رود و به‌طور عینی در هشت سال دفاع مقدس شاهد ایثارگری و از جان گذشتگی جوانان کشور در جبهه‌های حق علیه باطل بودیم.
امروز در آستانه هفتمین روز ماه محرم دانش‌آموزان در مدارس هم به اجرای مراسم عزاداری پرداختند و از بلندگوهای مدارس صوت «مظلوم یا حسین» و « یا ابوالفضل» برخاست و در برخی از مدارس مازندران هم برنامه‌های فرهنگی مذهبی نیز اجرا شد.
معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران نیز در این همایش فرهنگی مذهبی در استان، اظهار کرد: اجرای طرح «احلی‌من‌العسل» از سوی هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزی اجرا شده است.
محمدشعبانی با اشاره به اینکه تمامی مدارس مازندران هم به اجرای سوگواری دهه نخست محرم می‌پردازند، افزود: تمامی تشکل‌های دانش‌آموزی در اجرای همایش دانش‌آموزان عاشورایی مشارکت دارند.
وی تصریح کرد: سازماندهی اجرای برنامه سوگواری سید و سالار شهیدان حسین‌ابن‌علی (ع) توسط دانش‌آموزان صورت گرفت و مداحان این مراسم از دانش‌آموزان برتری هستند که در مسابقات فرهنگی مذهبی مقام کسب کردند.
معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران گفت: با اجرای طرح همایش نوجوانان عاشورایی قیام عاشورا از زوایای مختلف مورد توجه دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.
در  بخش پایانی برنامه طرح «احلی‌من‌العسل» بیانیه‌ای هم که جنبه معرفتی، هم‌دردی با مظلومان و مسلمانان جهان داشته قرائت شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار