امام جمعه یزد:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: برای اجرای سند فرهنگی تحول بنیادین آموزش و پرورش نیازمند زمینه سازی هستیم.
کد خبر: ۱۱۵۳۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶ 08 February 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در مجمع بسیجیان استان یزد با اشاره به سند تحول آموزش و پرورش اظهار داشت: قبل از اجرای این سند پیش نیازهایی لازم است که مهمترین آن زمینه سازی برای پذیرش و تحمل است.
وی افزود: زمینه سازی اصلی باید در جوانی و نوجوانی انجام شود و آن، فراهم سازی زمینه آموزش پذیری و گیرایی در جمعیت دانش‌آموزی است.
آیت‌الله ناصری تاکید کرد: اگر زمینه فراهم نشود، در اجرا موفق نخواهیم بود و این زمینه باید با نهادینه سازی تفکر، تعقل و تدین ایجاد شود به این معنا که هویت‌بخشی به دانش‌آموزان در اجرای برنامه‌های مختلف انجام شود.
امام جمعه یزد تصریح کرد: باید هویت مجهول از ذهن و باطن این کودکان برداشته شود تا بتوانیم طرح‌های مرتبط را فراهم کنیم.
آیت‌الله ناصری با تاکید بر اهمیت خداشناسی و خداباوری عنوان کرد: این مقوله مهم به دنبال عقب نگه داشتن ایرانی‌ها از پیشرفت کمرنگ شد و اکنون باید احیا شود و نتیجه‌بخش‌ بودن آن در گروی نهادینه سازی این مهم در مدارس و در بین جوانان است.
امام جمعه یزد تاکید کرد: دانش آموز و نوجوان ما اگر هویت خود را قبول نداشته باشد، گوش به فرمان غربی‌هاست و به انسانی سطحی نگر تبدیل می‌ شود‌.
وی تصریح کرد: زمینه تفکر در دانشگاه‌ها در صورتی که فراهم نشود، محتواهای بی‌نتجه تولید خواهد شد و در صورتی که پستی یا مدیریتی به این افراد پیشنهاد شود، مدیران بخش‌نامه‌ای بی اثر و فاقد خلاقیت خواهند شد و توان حل مشکلات کشور را ندارند.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه در انقلاب نسبت به مسئله تربیتی فرزندان سبک داشتیم، اضافه کرد: این در حالی است که غرب از سال‌ها قبل برای جوانان ما نقشه کشیده و سبکشان جلوگیری از پیشرفت ایران بوده است.
امام‌ جمعه یزد ادامه داد: دشمن سه اصل مهم و بنیادی تدین، تفکر و تعقل را هدف گرفته و تلاش می‌کند تا این سه عنصر بنیادی را از فرزندان ما بگیرد.
آیت‌الله ناصری با اشاره به اینکه شیوه‌های غرب در آموزش، هویت، دین و افکار فرزندان ما اثر گذاشته است، افزود: آموزش و پرورش باید برای تغییر در این روند برنامه ریزی کند.
وی اظهار کرد: در فضای امروزی ضرورت دارد فرزندان را به سطحی از بصیرت و تعقل برسانیم که بتواند خوب و بد را در شرایط غبارآلود هم تشخیص دهد.
آیت‌الله ناصری همچنین به معلمان توصیه کرد: معلمان باید رشد دانش آموزان را با بخشیدن هویت الهی به آنها رقم بزنند.
امام جمعه یزد تصریح کرد: اگر هویت بخشی را ما انجام ندهیم، غربی‌ها وارد عمل می شوند همانطور که شده اند و بخشی از افراد جامعه ما چشم به غربی‌ها دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار