مردم کرمانشاه در ایجاد یک مجلس قوی و کارآمدی نقش موثری دارند و حضور گسترده آن‌ها در انتخابات، فضا را برای نامزدها رقابتی می‌کند.
کد خبر: ۱۱۵۳۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰ 09 February 2024

به گزارش تابناک؛ مجلس شورای اسلامی یکی از ارکان مهم قدرت در کشور است که قوت آن مستقیما به قدرت کشور در همه زمینه‌ها منجر خواهد شد، هر چند که مبنا و اساس تلاش نمایندگان باید نگاه به اهداف و آرمان‌ها و هموارسازی مسیر رسیدن به ارزش‌ها و چشم انداز بلند مدت نظام در توسعه و پیشرفت عدالت و اقتصاد و فرهنگ در کشور باشد اما حضور نمایندگان مختلف از طیف‌ها و احزاب گوناگون به منظور ایجاد رقابت از طریق تبادل نظرات و بیان چالش‌ها و ارائه‌های طرح‌های مختلف و همه جانبه در این مسیر بسیار ضروری و حائز اهمیت است.

در این میان نقش مردم در اثرگذاری با مشارکت مستقیم و تصميم‌گيري در ایجاد مجلسی قوی و محکم بسیار قابل اتکا است، مشارکت بالای مردم باعث ایجاد رقابت بین نامزدهای انتخاباتی و نهایتا انتخاب بهترین گزینه‌ها برای تصدی جایگاه نمایندگی مجلس خواهد بود.

مردم استان کرمانشاه طی سالیان متمادی همواره ثابت قدم و استوار در دفاع از کشور در تمامی عرصه‌ها حضور موثر و پرشور داشته و دارند.

هرگوشه تاریخ پر حادثه، نشانی از شجاعت و حماسه در چهارگوشه این مرز و بوم است حتما آثار حضور مردم کُرد این دیار نمایان بوده و هست.

مردمی که همیشه شایستگی نهایت توجه و بهره‌مندی از امکانات و رفاهیات را داشتند حتما باید نمایندگان فرهیخته و قدرتمندی در مجلس شورای اسلامی داشته باشند تا بتوانند از یکایک حقوق مردم استان حمایت کرده و با حضور فعال و موثر خود در تصویب طرح‌ها و لوایح مهم، سایر نمایندگان را با خود همراه سازند تا با تصویب بهترین پیشنهادات و تخصیص اعتبارات و منابع درست و کافی در اجرای قوانین به نفع مردم، ملت و کشور گام‌های مهم و بزرگی بردارتد.

فرصت نشستن روی هر صندلی مجلس، در نتیجه‌ آرامش و امنیت ناشی از خون شهیدانی است که این کشور را به امانت نزد ما نهاده‌اند و این زمان همان فرصتِ مهمی است که باید از آن برای ادای دین به شهدا و خدمت به این کشور و ملت استفاده کرد.

استان کرمانشاه با توجه به پتانسیل‌های موجود در خود، نیروی انسانی کافی، موقعیت جغرافیایی بسیار با ارزش، منابع طبیعی و معادن ارزشمند، زیستگاه‌های طبیعی مفید و مناطق گردشگری بی‌نظیری که دارد می‌تواند یکی از بزرگترین قطب‌های اقتصادی کشور باشد.

پرداختن به هر یک از امکانات استان کرمانشاه مستلزم دغدغه مندی، مدیریت قوی، قدرت پیشبرد امور و توان همراه سازی قوانین و آیین نامه های‌ کشور و در صورت لزوم تصویب قوانین مناسب به منظور تسهیلِ بهره مندی از این امکانات است.

امکانات بالقوه ای که به دلایل متعددی که بعدا در یادداشت‌های بعدی ذکر خواهد شد متاسفانه تا کنون مغفول مانده، فرصت بالفعل شدن نیافته و بر زمین مانده‌اند و مردم استان کرمانشاه، با وجود تمام شایستگی‌ها و تلاش‌های نمایندگان پیشین از آن امکانات بی بهره بوده‌اند.


یادداشت: «حمید حیدریان»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار