امام جمعه اردبیل گفت: وزیر امور خارجه امریکا می‌گوید «هر روز از خودم سوال می‌کنم که چرا اطفال بی‌گناه غزه را کشتیم»، این یک ظاهرسازی وحشتناک و یک نفاق بزرگ از این وزیر یهودی آمریکاست تا افکار عمومی دنیا را تنظیم کند، اگر واقعا غصه کودکان غزه را دارید ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی را متوقف کنید.
کد خبر: ۱۱۵۳۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳ 09 February 2024

به گزارش تابناک اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در محل مصلای اردبیل برگزار شد، با بیان اینکه انصارالله یمن کمر آمریکا و رژیم صهیونیستی را شکست و با تمام توان کشتی‌های عازم اسرائیل را مانع شد، اظهار کرد: این کار خیلی خطرناک بود، چون موجب غضب آمریکا و اروپا بود، اما یمنی‌ها با جرات تمام گفتند جز از خداوند نمی‌ترسیم و تا حصار غزه تمام نشود؛ تا کشتار اهالی غزه تمام نشود ما اجازه عبور به کشتی‌های صهیونیستی از باب المندب را نخواهیم داد که در ادامه آمریکا و انگلیس با ۱۹ کشور حمله را به یمن شروع کردند.

مشکل عالم اسلام از طرف حکام خودفروخته و دست‌نشانده آمریکاست

وی افزود: یمنی‌ها شهید دادند و مقاومت کردند؛ بمباران آمریکا و انگلیس بسیار وسیع بود، ولی نتیجه نداد و یمنی‌ها باز مرور کشتی‌های اسرائیلی را مختل کردند و آمریکا و انگلیس حریف آن‌ها نشدند. این هفته قرار است ارتش آلمان نیز به آن‌ها ملحق شود، اما یک مطلب جانسوز این است که چند کشور عربی فوراً دست به کار شدند و از خشکی برای اسرائیل جاده درست کردند و تمام زحمت انصارالله یمن را پنبه کردند این یک خیانت عظیم از کشور‌های اسلامی نسبت به فلسطین و فلسطینی‌ها و خدمت بزرگی به صهیونیسم بود و این نشان می‌دهد که مشکل عالم اسلام از طرف حکام خودفروخته و دست‌نشانده آمریکاست.

وی گفت: وزیر امور خارجه امریکا، بلینکن این هفته در سفر به اسرائیل به نتانیاهو گفت هر روز از خودم می‌پرسم کودکان غزه به چه گناهی کشته شدند؟! آن‌ها هیچ تقصیری نداشتند و نتانیاهو با وقاحت جواب می‌دهد که آن‌ها را ما نکشتیم، حماس کشت! در جنگ صفین وقتی عمار کشته شد لشکر معاویه به تردید افتاد، چون رسول خدا (ص) گفته که عمار تقتله الفئه الباغیه یعنی لشکری که عمار را بکشد ظالم و در آتش جهنم است در نتیجه لشکر معاویه پریشان شد معاویه وقتی دید اوضاع خراب شد فوراً کلام رسول خدا (ص) را تاویل کرد و گفت عمار را ما نکشتیم علی باعث شد که او کشته شود! یعنی تاریخ مدام تکرار می‌شود از استدلال نتانیاهو معلوم می‌شود که آن‌ها اگر کل فلسطینی‌ها را بکشند باز احساس گناه نمی‌کنند و این اندیشه‌ای بسیار وحشتناک است.

امریکا اگر واقعا غصه کودکان غزه را دارد، ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی را متوقف کند

امام جمعه اردبیل گفت: اینکه بلینکن می‌گوید هر روز از خودم سوال می‌کنم که چرا اطفال بی‌گناه غزه را کشتیم این یک ظاهرسازی وحشتناک و یک نفاق بزرگ از این وزیر یهودی آمریکاست تا افکار عمومی دنیا را تنظیم بکند و آمریکا را از نفرت عظیمی که در دنیا علیه آن برپا شده نجات دهد اگر واقعا غصه کودکان غزه را دارید ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی را متوقف کنید تا در ۴۸ ساعت آتش بس برقرار شد؛ یکی از اروپایی‌ها می‌گوید اگر سلاح آمریکایی به اسرائیل قطع شود در عرض ۴۸ ساعت آتش بس در غزه برقرار می‌شود.

خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: عجیب است که خودش اطفال را کشته و خودش هم برای آن‌ها روضه می‌خواند این جز تحمیق مردم دنیا نام دیگری ندارد. تمام اطفال با سلاح آمریکایی کشته شدند و حالا برای آن‌ها اشک تمساح می‌ریزد. او همان کسی است که قبل از طوفان الاقصی گفت: «من اول یهودی، سپس آمریکایی هستم.»

وی ادامه داد: من به این یهودیی آمریکا می‌گویم در دنیا به دروغ می‌گویی از خودم سوال می‌کنم، ولی در آخرت با دیدن عذاب الهی خداوندی آنجا واقعاً از خودت سوال خواهی کرد که چرا من آن کودکان را کشتم، آن زمان جواب نخواهی داشت همچنان که الان نداری و به دنبال آن عذاب وحشتناک کشتار ۳۵ هزار نفر تو را فرا خواهد گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: این روز‌ها دو حادثه بسیار خطرناک و تکان دهنده و شنیع در غزه در حال وقوع است اول مسئله گرسنگی است؛ گرسنگی تمام غزه را فرا گرفته است فلسطینی‌ها به مرگ تدریجی مبتلی شده‌اند به جای نان علف می‌خورند و به جای آب بهداشتی آب آلوده می‌خورند یک طفل فلسطینی از خوشحالی داد می‌زند، چون یک کیسه نان ارتش اسرائیلی جا مانده و او کیسه را پیدا کرده است.

غزه در آستانه یک جنایت بی‌نظیر تاریخی قرار گرفته است

چهار صد هزار نفر در آستانه مرگ در اثر نبود نان و آب هستند گریه اطفال به آسمان بلند است و مادران در برابر آن‌ها اشک خون می‌ریزند مصیبت و فاجعه دوم این است که اسرائیل همه جا را بمباران و با خاک یکسان کرد و به فلسطینی‌ها گفت همه به رفح بروند و حالا درصدد حمله وسیع به رفح است آمریکا هشدار داد رئیس سازمان ملل شدیداً هشدار داد آمریکا گفت ما این حمله را حمایت نخواهیم کرد، ولی اسرائیل گوشش بدهکار نیست و غزه در آستانه یک جنایت بی‌نظیر تاریخی قرار گرفته است.

نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل در ادامه افزود: بلینکن می‌گوید هرچه روی کاغذ با اسرائیل در تل آویو توافق می‌کنیم خلاف آن در میدان دیده می‌شود! وبال همه این جنایات بر عهده دولت‌های اسلامی و ملت‌های مسلمان است که دولت‌های خود را تحت فشار نمی‌گذارند خداوند از هیچ یک از این دولت‌ها و ملت‌ها نخواهد گذشت، در حادثه غزه امتحان بزرگی برای امت درست شد، اخبار غزه اشک هر انسان آزاده و با غیرت را در می‌آورد، اما یک خبر در هفته گذشته بشریت را کوبید؛ ۱۷ هزار طفل در غزه در کوچه‌ها و خرابه‌ها سرگردانند نه از پدر آن‌ها خبری هست و نه از مادر آن‌ها و نه از اقرباء و فامیل‌ها که دست آن‌ها را بگیرند.

وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی از غزه با جنایات خود بدترین ضربه را به جامعه یهودیان دنیا زد ضربه‌ای که اسرائیل به جامعه یهودی زد هیتلر آن را نزده بود این هفته یک اتفاق جالبی از طرف یهودیان دنیا رخ داد عده‌ای از یهودیان دنیا طی نامه‌ای به دولت آمریکا اعلام کردند اصلی‌ترین دشمن قوم سامی صهیونیست‌ها هستند سامی ستیزی از زبان اسرائیل نمی‌افتد و هر کس را می‌خواهد از چشم آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها ساقط کنند می‌گویند او سامی ستیز است به ایران می‌گوید سامی ستیز به حماس می‌گوید سامی ستیز به تظاهرات عظیم اروپایی‌ها در حمایت از فلسطین می‌گوید سامی ستیز حالا خود سامی‌ها می‌گویند سامی ستیز اصلی صهیونیست‌ها هستند.

۲۲ بهمن مظهر اقتدار ملی، مظهر حضور مردمی و مظهر استقامت ملت ایران است

آیت الله عاملی در خاتمه با تاکید بر اینکه ۲۲ بهمن مظهر اقتدار ملی، مظهر حضور مردمی، مظهر استقامت و مظهر عزم و اراده بلند ملت ماست، گفت: ۲۲ بهمن روز یاس دشمن و روز پنبه شدن تلاش عظیم و هزینه سنگین دشمن است. حضور در صحنه یک وظیفه ملی و دینی است و در طول تاریخ هر وقت ملت ایران در صحنه نبوده این کشور را تقطیع کرده‌اند و چنان ضربه زده‌اند که قابل جبران نبوده است. دشمن نتیجه یک سال تلاش و تلاش لشکر جرار خود را در ۲۲ بهمن تماشا می‌کند ۲۲ بهمن امتحان ملت ماست که آیا در صورت دخالت آن‌ها، ملت ما با آن‌ها همکاری می‌کند یا نه. آن‌ها ۴۵ سال است از ملت ما انتقام می‌گیرند و هر سال برنامه‌های خود را بر اساس ۲۲ بهمن تنظیم می‌کنند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار