نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با حضور موثر و ‌کم‌ترین غیبت در زمان اخذ آراء در تصمیمات مطلوب برای کرمانشاه اثرگذار بوده است.
کد خبر: ۱۱۵۳۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳ 10 February 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، طی چند وقت اخیر لیستی از میزان غیبت بیش از ۲۰۰ نماینده در جلسات مجلس دوازدهم منتشر شده است، لیستی که شاید کلیات آن ناامیدکننده بوده و نشان از میزان بالای غیبت نمایندگان دارد اما در انتهای لیست و جایی که درصد غیبت‌ها بسیار کم است نام محمد رشیدی به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، یکی از افرادی است که کم‌ترین میزان غیبت‌ها را داشته و این نقطه امیدی برای مردم استان است که نماینده‌ای وظیفه‌شناس دارند.

براساس این لیست که اسامی نزدیک به ۲۲۰ نماینده مجلس در آن درج شده، نمایندگانی از دیگر استان‌های کشور داریم که بالای ۵۰ درصد غیبت داشتند، یعنی در بیش از نیمی از جلسات مجلس حضور نداشتند.

حدود نیمی از نمایندگان مجلس نیز حداقل ۲۰ درصد جلسات را غیبت داشتند اما دکتر رشیدی نماینده قانون‌مدار کرمانشاه شرایط متفاوتی را رقم زده است.

بر اساس این آمار، میزان غیبت رشیدی در مجموع جلسات مجلس یازدهم تنها ۴/۵ درصد بوده است که قطعا بخشی از این غیبت‌ها به ایام‌ پیک کرونا برمی‌گردد که نماینده کرمانشاه سه بار به این بیماری مبتلا شد، زیرا اهل دور گرفتن از کارها نبود و با حضور میدانی بین مردم و حتی کادر درمان به پیگیری اوضاع می پرداخت.

همین امر باعث شد سه مرتبه ابتلای شدید به بیماری کرونا را تجربه کند که این امر بر غیبت‌های وی اثرگذار بوده است و شاید اگر این بیماری رخ نمی‌داد، همین ۴/۵ درصد غیبت در جلسات نیز به صفر نزدیک می‌شد.

حضور منظم در جلسات مجلس شورای اسلامی بسیار حیاتی و مهم است زیرا نماینده‌ای که غیبت زیادی داشته باشد دیگر به طور ریز و دقیق در جریان امور کشور، مجلس و حتی حوزه انتخابیه خود نخواهد بود ‌و نمی‌تواند نقش موثری در تصمیم سازی داشته باشد به‌گونه‌ای که منفعت حوزه انتخابیه خود را تامین کند.


رشیدی در شرایطی کم‌ترین میزان غیبت در جلسات مجلس را داشته که یکی از نمایندگان میدانی هم به شمار می‌رود و به جرات می‌توان گفت بین اعضای مجمع نمایندگان کرمانشاه از معدود نمایندگانی است که به صورت مستمر بین مردم و محلات پرچالش حوزه انتخابیه خود حاضر شده و از نزدیک پیگیر کار مردم بوده است اما این کارها را در ایامی که مجلس جلسات رسمی نداشته انجام داده است.

حضور میدانی وی در حوزه انتخابیه و خصوصا بخش‌های محروم کرمانشاه مانند فیروزآباد، کوزران، ماهیدشت و بخش مرکزی از خاطر کسی نمی‌رود، از سوی دیگر بر اساس همین آمار محمد رشیدی جزو ۱۰ نماینده فعال مجلس به شمار می‌رود و رتبه نهم را کسب کرده است.

وی در مجلس یازدهم بالغ بر هزار و ۸۷۰ مورد رای گیری مشارکت فعال داشته است و این آمار نشان می‌دهد بسیاری از تصمیمات مهم و سرنوشت سازی که در این مجلس اخذ شد با مشارکت فعال و نظر نماینده کرمانشاه بوده است.

منابع تمامی این اطلاعات معتبر و مربوط به سایت شفانما (سامانه شفافیت آرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی) بوده و کاملا مستند است.

در این سامانه سایر نمایندگان استان کرمانشاه جایگاه خاصی ندارند و تنها نماینده دیگر که آمار عملکرد وی وجود دارد سید جواد حسینی کیا نماینده سنقر و کلیایی است که اختلاف قابل توجهی هم در زمینه حضور در جلسات و هم مشارکت فعال در رای گیری‌ها با محمد رشیدی دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار