فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) در خصوص تامین امنیت با کسی تعارف نداریم، گفت: امنیت کاملی در غرب و شمالغرب کشور برقرار است.
کد خبر: ۱۱۵۴۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳ 12 February 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، سردار سرتیپ پاسدار علی اکبر پورجمشیدیان، ۲۳ بهمن ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: امنیت مهمترین خط قرمز نظام است و در تامین این امنیت با هیچ کسی تعارفی نداریم. 

وی ادامه داد: مردمی کردن امنیت از همان آغاز تشکیل قرارگاه حمزه سیدالشهدا دنبال می شد که امروزه این امر نهادینه شده است و بخش اعظم امنیت موجود توسط مردم ایجاد شده است. 

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا تاکید کرد: به واسطه وجود امنیت در منطقه غرب و شمالغرب، بستر لازم برای سرمایه گذاری و توسعه ای فراهم است. 

سردار پورجمشیدیان گفت: امنیت پایداری در آذربایجان غربی و کردستان بواسطه وحدت و یکپارچگی بین نیروهای عملیاتی و اطلاعاتی وجود دارد و اشراف اطلاعاتی کاملی در منطقه حاکم است. 

وی گفت: ساختار نیروهای ضد انقلاب با انجام عملیات های موشک باران و پهبادی سپاه بهم ریخته است و طبق توافق نامه انجام شده، دولت اقلیم و عراق مکلف به جمع آوری مقر و پایگاههای گروههای ضدانقلاب هستند که ما پیگیر عملیاتی شدن مفاد این پروتکل هستیم تا فعالیت گروههای ضدانقلاب در آن منطقه از بین برود. 

وی بااشاره به موضوع قاچاق انسان و گروگانگیری در شمالغرب کشور افزود: افراد زیادی از مرزهای شرقی با هدف خروج از مرزهای غربی به شکل قاچاق وارد استان می شوند اما با تلاش نیروهای مرزبانی و... تعداد قابل توجهی از این افراد دستگیر شدند که طی ۱۰ سال گذشته قریب ۲۵۰هزار نفر در این راستا دستگیر شدند.

سردار پورجمشیدیان تاکید کرد: مصصم هستیم با هماهنگی و انسجام نیروهای اطلاعاتی،مسلح و مرزبانی با کسانی که گروگان‌گیری می کنند برخورد جدی انجام شود و ریشه گروگان‌گیران را بخشکانیم. 

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا با اشاره به ماموریت قرارگاه حمزه سیدالشهدا افزود: این قرارگاه در کنار ایجاد و تامین امنیت در غرب و شمالغرب،وظیفه توسعه ای را نیز برعهده دارد. 

سردار پورجمشیدیان با بیان اینکه برای ایجاد امنیتی پایدار باید اقدامات توسعه‌ای، اشتغال و کار فرهنگی مورد توجه قرار گیرد، گفت: ایجاد قرارگاه محرومیت زدایی در غرب و شمالغرب در این راستا تشکیل شده است. 

وی ادامه داد: قرارگاه مشترکی با نام امام حسن ایجاد شده که مکلف به رفع نیازهای زیرساختی و اساسی از جمله، آب، جاده و.. شده است. 

وی با اشاره به اجرای عملیات جهاد آبرسانی در ۱۰ هزار روستای کشور افزود: ۳۷۹ روستا در آذربایجان غربی و ۱۶۹ روستا در کردستان آبرسانی می شود که از پیشرفت بیش از ۵۰ درصدی برخوردارند.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا با اشاره به تحویل ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین و اتمام ۳۳ خانه بهداشت توسط قرارگاه حمزه در آذربایجان غربی و کردستان، گفت: طی ۱۰ سال گذشته ۱۰ هزار جهیزیه در غرب و شمالغرب توزیع شده است. 

سردار پور جمشیدیان با بیان اینکه استفاده از ظرفیتهای بومی منطقه در عملیات عمران و سازندگی قرارگاه مورد توجه است، گفت: اذربایجان غربی و کردستان از ظرفیت معدنی خوبی برخوردارند که در صددیم این ظرفیتها تقویت شود. 

وی با اشاره به تردد زائرین در اربعین حسینی گفت: درتلاشیم بخش قابل توجهی از زائرین اباعبدالله در اربعین از مرز تمرچین و باشماغ انجام شود تا با توسعه زیر ساختها و ایجاد اشتغال، مردم منطقه منتفع شوند. 

سردار پورجمشیدیان ادامه داد: همچنین ایجاد بازارچه های موقت مرزی در راستای تامین امنیت پایدار پیگیری می‌شود. 

وی با اشاره به شکوه راهپیمایی ۲۲ بهمن افزود: علارغم تبلیغات منفی دشمن،مردم با حضور پرشور و باعظمت خود حماسه بزرگی در اقصی نقاط کشور آفریدند. 

سردار پورجمشیدیان افزود: آذربایجان غربی رنگین کمان اقوام و مذاهب است و طبیعتا فوج حملات رسانه ای و تبلیغاتی دشمن به این منطقه بیشتر خواهد بود اما مردم با بصیرت استان بار دیگر با حضور باشکوه در صحنه، خط بطلانی بر نقشه های دشمن کشیدند. 

وی ادامه داد: کسی منکر مشکلات موجود در کشور نیست اما مردم بابصیرت می دانند که غالب مشکلات کشور با تحریم ها ریشه خارجی دارد. 

سردار پورجمشیدیان اظهار کرد: کار رسانه از سخترین و پیچیده ترین کارها است که از طریق رسانه می توان دستاوردها و خدمات نظام را تبیین کرد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار