چالش‌ها و راهکارهای مشارکت در انتخابات ۱۱ اسفند در دانشگاه محقق اردبیلی بررسی شد.
کد خبر: ۱۱۵۴۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰ 13 February 2024

به گزارش تابناک اردبیل، اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ۲۴ بهمن در نشست «انتخابات ۱۱ اسفند؛ چالش‌ها و راهکارها» در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه این دانشگاه مولود انقلاب بوده و در سال ۱۳۵۷ برای اولین بار اقدام به پذیرش دانشجو کرده است، گفت: در حال حاضر نیز دارای بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ دانشجوی داخلی و یک هزار و ۷۰۰ دانشجوی خارجی هستیم.

وی با اشاره به افتخارات این دانشگاه در مجامع ملی و بین‌المللی، افزود: حضور ۵ دانشمند یک درصد برتر، ۱۶ دانشمند ۲ درصد برتر، سرآمد علمی و پژوهشگر برگزیده کشوری از افتخارات دانشگاه محقق اردبیلی است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تاکید کرد: این دانشگاه در راستای عمل به فرامین مقام معظم رهبری که جهاد علمی را به اساتید توصیه نموده‌اند، عمل می‌کند تا قدمی در راستای پیشرفت و توسعه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برداشته باشد.

وی به ضرورت توجه اساتید دانشگاه به موضوع جهاد تبیین در خصوص تبیین دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در کلاس‌های درسی تاکید کرد و ابرازامیدواری کرد: با تلاش و جدیت دانشگاهیان در این خصوص بتوانیم انتخاباتی پرشور در ۱۱ اسفند سالجاری رقم زده و زمینه انتخاب اصلح را فراهم آوریم.

رمضان شعبانی مشاور عالی بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی نیز ضمن ترسیم صحنه انقلاب و نظام اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب کامل فرآیندی در عصر جدید بود.

وی هدف‌گذاری انقلاب اسلامی را اسلامی بودن آن در کنار مردمی بودن آن دانست و افزود: معنویت، اخلاق، عدالت و مبارزه با تبعیض از اهداف اصلی انقلاب اسلامی بود.

مشاور عالی بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی تصریح کرد: امام خمینی (ره) مدبرانه و هوشمندانه انقلاب را مدیریت کرد و به پیروزی رساند، اما شاهکار امام خمینی (ره) این بود که توانست انقلاب را به گونه‌ای ریل‌گذاری کند که امروز بعد از گذشت ۴۵ سال از پیروزی آن، حفظ شده است.

وی با بیان اینکه نظام ما یک نظام مردم‌سالار است، افزود: امسال دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را در کشور خواهیم داشت و باید تلاش کنیم با تبیین دستاورد‌های نظام، زمینه مشارکت پرشور را فراهم آوریم.

مشاور عالی بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی امنیت‌آوری و اقتدار ملی، اصرار بر استمرار نظام جمهوری اسلامی، ایستادگی ملت ایران در مقابل یک هزار و ۸۰۰ تحریم دشمن، وحدت ملی و میثاق‌گرایی را از دستاورد‌های مهم انتخابات عنوان کرد و گفت: ایجاد بحران مشارکت از طریق تحریم انتخابات و مخالفت با نظام، ترغیب کردن به دادن رای سفید و باطله در روز انتخابات مخصوصا برای کارمندان دولت، القای گزاره انتخابات غیرآزاد و مهندسی شده به افکار عمومی، القای انتخابات حکومتی و عدم حضور احزاب، گروه‌ها و سلایق مختلف سیاسی، القای بی‌فایدگی انتخابات در بهبود اوضاع اقتصادی، معیشتی و زندگی مردم و ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی در کشور با سوءاستفاده از بستر انتخابات نیز از راهبرد‌های دشمن در انتخابات سالجاری است.

وی ناآگاهی نسبت به اهمیت انتخابات، بی‌اعتمادی نسبت به مسئولان و انتخابات، نارضایتی به خاطر مشکلات و ناامیدی نسبت به آینده و ناتوانی جسمی حدود ۳ میلیون نفر را از دلایل عدم مشارکت ذکر کرد و ادامه داد: آگاه‌سازی با رویکرد تشریح اهمیت جایگاه مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در اداره کشور، اهمیت رای و مشارکت بالا در تامین امنیت ملی و خنثی‌سازی توطئه‌ها، ابعاد شرعی و ضرورت حضور در انتخابات و نقش مجلس در حل مشکلات کشور، اعتمادسازی با رویکرد پاسخ به سوالات و شبهات به صورت منطقی و اقناعی، تشریح دستاورد‌های انقلاب اسلامی و افشای توطئه‌های دشمن در جنگ شناختی، وارونه‌نمایی و سیاه‌نمایی و امیدآفرینی با رویکرد ریشه‌یابی نارضایتی‌ها و تلاش برای رفع آن و تشریح روند‌های امیدآفرینی از راهکار‌های افزایش مشارکت در انتخابات است.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار