هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه در حالی برگزار می‌شود که برای اولین بار انتخابات در دو حوزه انتخابیه استان به دور دوم کشیده می شود.
کد خبر: ۱۱۵۵۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲ 21 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۴ اسفند ۱۳۸۶ برگزار می‌شود. در این دوره، انتخابات در دو حوزه انتخابیه استان به دور دوم کشیده می‌شود و یکی از نمایندگان استان هم فوت می کند.

در هشتمین دوره انتخابات مجلس بیش از ۶۶۴ هزار کرمانشاهی پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند تا از بین ۱۰۲ کاندیدای استان که ۱۰ نفر آنها زن هستند، هشت نماینده استان را انتخاب کنند.

در این دوره برای اولین بار انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه و همچنین حوزه انتخابیه قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب به دور دوم کشیده می‌شود.

در حوزه انتخابیه کرمانشاه شش کاندیدا (جهانبخش امینی، محمد کرمی راد، محمدرضا شعبانی، حاجیه فکوریان، جلال صفری و بهزاد حاتم زاده) که حائز بیشترین آرا شده اند به دور دوم انتخابات راه می یابند و در نهایت در دور دوم انتخابات که ششم اردیبهشت سال ۱۳۸۷ برگزار می‌شود، محمدرضا شعبانی، جهانبخش امینی و محمدکرمی راد بیشتری آرای مردم را از آن خود کرده و راهی مجلس می شوند.

مردم پاوه و اورامانات نیز در این دوره برای دومین بار به سید فتح الله حسینی رای اعتماد داده و او را به عنوان نماینده خود به خانه ملت می فرستند.

در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب هم باز مردم حشمت الله فلاحت پیشه را به عنوان نماینده خود انتخاب کرده و راهی مجلس می‌کنند.

از حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین نیز سید جواد زمانی بیشترین آرای مردم را در این دوره کسب می‌کند.

مردم سنقر و کلیایی هم در این دوره محمدحسین حیدریان را به عنوان نماینده خود راهی مجلس می‌کنند، اما متاسفانه مدتی بعد نماینده سنقر بر اثر بیماری فوت می‌کند و با برگزاری انتخابات میان دوره‌ای در ۲۲ خرداد سال ۱۳۸۸ این «صمد فدایی» است که به عنوان نماینده مردم سنقر راهی مجلس می‌شود.

 درحوزه انتخابیه قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب هم انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود و فرهاد تجری و فتح الله حسینی به دور دوم راه پیدا می‌کنند که با برگزاری دور دوم انتخابات در ششم اردیبهشت ۱۳۸۷ در نهایت این فرهاد تجری است که بیشترین آرای مردمی را از آن خود کرده و راهی مجلس هشتم می شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار